Gå til innhold

Dere som har katt i tettbygde strøk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen ganger dårlig samvittighet for at kattene kanskje skaper ubeleilige situasjoner for naboer? (Tenker da sånn på kattetiss-lukt, bæsj i sandkasser/plener/hager, kattejammer om våren etcetc)

Er selv veldig glad i dyr, også katter. Men vi er ille plaget med katter rundt her, og grunnen til at vi ikke har katt selv, er at jeg ikke ønsker å påføre naboer de overnevnte plagene...

Blir en litt "blind" på dette?

Og dette er IKKE ment som et angrep, jeg bare lurer:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker mye på det, men er ikke min katt så da får jeg ikke gjort så mye med det. Hater jo kattedritten sjøl.....

Skrevet

Hehe...da er det sikkert ihvertfall ikke så kjekt:p

Naboene her trekker bare på skuldrene, ser ikke ut til å tenke pådet i det hele tatt:(

Skrevet

...kanskje ikke så moro å svare på;0)

Skrevet

vi har nettopp skaffet oss katt, og akkurat dette med hensynet til naboene er noe jeg legger mye vekt på.

vi har valgt en hannkatt og han skal kastreres så kjapt som mulig, så han ikke springer rundt og markerer over alt.

planen er at han ikke skal være så mye ute, han skal inn om natten og kanskje ha seg en tur ut av og til på dagtid.. vi får se når den dagen kommer. foreløbig er han bare inne..

det er noen katter i nabolaget men vi har ikke vært plaget av de, så jeg håper det går bra med vår pus også

Skrevet

Bare det at dere har tenkt å kastrere, gjør dere langt mer ansvarsfulle... Ingenting stinker så til de grader som sånn gra-mons-lukt! ;0)

Skrevet

Vi har 4 stk.Vi har alle inne med tanke på det du nevner.

Har full forståelse at andre ikke syns det er ålreit med pissing og driting og bråk.

Katter venner seg til alt , også å være innekatter.En av de vi har var utekatt som var ute 5 dager om gangen.

Tilogmed den har vent seg til å være innekatt.

Så det er fullt mulig.

Skrevet

Jeg har til dags dato ikke fått noe klager. Jeg har alltid informert naboene om hvilken katter som er mine og at det bare er å si i fra til meg hvis de skulle plage noen på noe vis, så skal vi gjøre det vi kan for å bli enige. Men det er ikke noe tema å gjøre de til innekatter.

Men det må sies i fra på en ordentlig måte da og jeg tolerer IKKE at noe plager kattene mine på noen som helst måte, DA blir det bråk og det sier jeg også i fra om!

Jeg har 2 jentepuser som er sterilisert, øremerket og vaksinert og får loppemiddel og markkur og alt som skal til. De går jo løst ute, men de har kattesand inne. Jentepuser tisser jo ikke rundt slik som hannkattene gjør for å markere. Men det bæsjer jo da, som alle andre skapninger gjør. Om de har bæsjet i noens sandkasse vet jeg ikke, men som sagt, jeg forhører meg alltid litt rundt i nabolaget om kattene mine har vært en pest og plage og har ikke fått noen klager hittil.

Og hører jeg noen klage på en katt eller to i området her så spør jeg alltid og det kan være en av mine frøkner.

Skrevet

godt å høre, men tror kanskje ditt kattehold hører til unntaket? ;0)

Skrevet

Jo, tanken har vel vore der, men faktisk er naboen min glad for at eg har min katt gåande ute rundt husa her;) Ho slepp andre kattar rundt huset då(som kanskje ville markert). Min er stor og teritorial, og dermed sjef;)

Han er likevel kastrert, ID-merka, og vaksinert osv. Det skal ein jo gjere som ansvarsfull dyreeigar. Vi har også innedo og all mat blir servert inne.

Og når hankattar er kastrert, så er det jo ikkje lukt med markering likevel:) Og ikkje driv han på med "damer" om våren heller, då:)

Kan vel vere at ein blir litt "blind", men andre har hundar og nokre stikk jo av, av og til. Det syns eg er mykje verre, kanskje fordi eg ikkje likar hundar spesielt godt;)

Skrevet

Jeg har hatt katt tidligere, og tenkte slik da. Er ikke alt man kan gjøre noe med, men f.eks kastrerte jeg hannkatten så fort det var mulig, med bl.a. tanke på kattepiss-lukt hos andre mennesker med hokatt ( så han ikke skulle markere seg på døra deres og andre plasser FYSJ)

Da jeg fikk ho-katt steriliserte jeg henne med det samme hun hadde fått 1 kull også, men utover det er det ikke så mye man kan gjøre om man ønsker å ha dyr. Ho-katten jeg hadde holdt seg 1 sekund unna døra mi da, så tror ikke hun var i andre hager :) Hun var litt skeptisk kan man si, hehe... Uansett når på døgnet jeg ropte på ho, hoppet hun frem fra første busk i nærheten :)

Skrevet

tenker litt på det ja. vi har en hannkatt som er kasterert. han er mye ute, og det er sinnsykt mange utekatter her.

han tisser sikkert både her og der, mn hva skal man gjøre? det er et dyr, er det ikke katter så er det vel andre dyr, alt fra små ville dyr, til fuglemøkk og annet.

men det er ekkelt med kattebæsj i sandkasser der barn leker da, derfor skal vi skaffe en sånn med lokk på.

Skrevet

Jeg liker virkelig ikke at katter går rundt her og var. Vi bor i et strøk der det bare er eneboliger og nesten hver eneste familie har skaffet seg katt i området, men hvor er kattene...jo, i vår hage! De løper inn i huset vårt når verandadøren er åpen, legger seg i barnevognen, og krangler med hverandre utenfor vinduene på nettene. Jeg har prøvd å fortelle dette litt pent til katteierne, men de begynner å le og sier at "de liker så godt hagen dems fordi det er så mye klatretrær". - Klatretrær my ass, jeg vil ikke ha dem her!

Vi har vurdert å få tak i ulvetiss, det har jeg hørt får katter til å holde seg på lang avstand, så er det noen som vet hvor man får kjøpt det - hyl ivei!!!

Katter er søte for all del men utekatter hører hjemme på landet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...