Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare grøt eller er det andre retter man kan gi? Min sønn vil nemlig ikke ha grøt og dessuten er han nok seint utviklet i magen og tåler ikke så mye. Han vil heller ikke ha mme. Fikk i han litt av småfolk sin mme, men da kastet han skikkelig opp flere ganger. Samme skjedde med nestle sin maisgrøt, enda han bare fikk noen skjeer. Han begynner å bli stor og jeg har bare sånn akkurat passe med melk til hans behov nå. Han ammes bare med 2-3 timers mellomrom. Litt lenger på natta, men krever mer og mer da også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avocado er veldig populært hos oss.Masse kalorier og fine fettsyrer er d også;-)

Skrevet

Men blir han mett av det? Har prøvd å gi han litt med fingeren bare og da smattet han godt. Kan prøve å gi litt mer.

Skrevet

vi har kjøpt sånn frukt purre som de selger på glass, småfolk å hipp sine. han elsker dem! men gir bare litt av gangen da.. også sviskemos. står på glassene at de er fra fire mnd=)

Skrevet

jeg hadde det samme problemet med mme. Spydde bare av noen dråper med nan eller hipp, men så prøvde jeg collet, og det funket som fjell! gutten elsker det :o)

Skrevet

prøvde å gi nan erstatning og litt risgrøt i formiddag. fikk i seg minimalt av begge deler. kanskje 10ml mme og så og si ingenting av grøten. og nå er det full oppkast. ringte helsesøster, men lite råd å få. måtte bare prøve ut. synes jo så synd på gutten! han smiler og er fornøyd, men det ser lite godt ut å kaste opp så mye. huff.

Skrevet

Kok gulrot og mos det gjennom en sil. Tror det er lettere å fordøye enn grøt. Kan også mose andre rotgrønnsaker som potet, kålrot, sellerirot eller blomkål, broccoli osv. Gi en om gangen er best tror jeg og bland gjerne også for å få litt forskjellig smak. Eller så er avocado bra og banan, fersken, eple og pære.

Skrevet

Prøvde med banan i dag og det ville han hvertfall ikke ha. Prøvde noen brødsmuler (bittebitte små biter) og det var visst godt, men litt tidlig å begynne med? Kastet ikke opp etter dette. prøvde en skje avakado til kvelds. Synes han gulpet litt mer etter dette og med avakadolukt og farge, men ikke oppkast. Han gulper litt ellers også da, så det er ikke uvanlig. hs tipset meg om å prøve nestle maisgrøt, men bare å blande den med vann og ikke mme. Noen som har prøvd dette? Kunne jo pumpet meg litt og da. er jo ikke mange dråpene som skal til for en skje grøt...

Skrevet

Min gutt spiser grøt,frukt i plastbeger,banan,potet m smeltet smør og grønnsakspure på nestle-glass.

Jeg har fått en skikkelig storeter i hus-han spiser tre store måltider på dagen!!! Han er 5 mnd og 5 dager

Skrevet

Prøv å koke en potet og en gulrot, og en god sprut med morsmelk. Så moser du det med stavmikser e.l, bruk enten morsmelk eller krafta du kokte grønnsakene med til du får grei konsistens.

Etter hvert kan du prøve andre grønnsaker også oppi: Althea liker godt blandingen potet, gulrot og blomkål. Nå er det jo så gode grønnsaker, benytt deg av det! Gi bare litt til å begynne med, så kan du øke porsjonene når du vet om han tåler det.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...