Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde termin i går ... Vill bare føde no.Er så utrollig ekkelt varmt ute .

noen andre som har det slik ?

Har ikke lyst til å gjøre noe humøre er ikke akkurat på topp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde termin på lørdag, og er to dager på overtid nå. Jeg trodde jeg var en av de heldige som ville føde på termindatoen, men den gang ei. Blir gal av å vente og ikke vite noe om når ungen kommer. Det går greit sånn fysisk sett, men det er psyken som blir satt på den hardeste prøven. Tanken på at jeg kanskje må gå å vente i 12 dager til, er nesten utholdelig. Men det er godt å vite at jeg ikke er den eneste i verden som føler det på denne måten. Det hjelper å lese diverse innlegg på denne siden:)

Vi får bare krysse fingrene og holde ut!

Skrevet

Hei.. hadde termin på fredag.. Var hos jordmor i dag. Hodet var godt festet og alt var klart for fødsel, men ingenting skjer enda. Førstegangsfødene så aner egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter.. Er jo denne berømte slimproppen, og menssmerter, men syns det er så forskjellig fra person til person. Jordmor sa i dag at siden jeg ikke følte så masse på kroppen så ville nok fødselen starte direkte med rier. Hmmm er så spent på hvordan dette skal bli.. hvor vondt det egentlig kommer til å være mm.. Håper bare at ho ikke legger på seg så sykt masse på slutten nå. Jordmor trodde ho lå rundt 3,5 kg. Så håper på det. Gleder meg veldig til å se tassa, men kjenner det er litt sånn gru-glede følelse.. hehe.. Håper av hele mitt hjerte at jeg slipper å bli satt i gang, og gå 11 dager til. Men må man så må man vel det også. Men det tærer på.. prøver å finne på ting hele tiden for å slippe å sitte å tenke, eller kjenne etter.. Kjedeligst på kvelden og på natta. Kan jo ikke akkurat skryte av sabela god nattesøvn for tida.. Ikke like moro med jukeboks på nrk fra 2-5 på natta.. hehe.. myyyyyyyyye country.. Men vi får bare krysse fingre og håpe på at de snart bestemmer seg for å vise seg for oss.. Er jo utrolig spennende.. hmm dette ble langt. Men godt å vite at det ikke bare er meg som går over tiden. Har følt veldig på at alle her inne har fått før tiden i det siste.. Men er vel bare meg som henger meg opp i det. Rart hvordan termindatoen bare har printet seg inn i hodet.. Masse lykke til til alle på overtid, og alle andre selvfølgelig.. :-)

Skrevet

Det er bra å høre at man ikke er aleina .Men at det er flere som blir sprø av å vente .Vi venter heldigvis på noe godt .....:)

Man blir nesten litt deprimert når man våkner om morgene å tenker en dag til ...Håper bare det ikke blir 13 dager til ...

Man gleder seg til rier og smerte .Får da er det over ..

Skrevet

Jeg er 3 gangsfødene...gikk 18 dager over med nr 1 og 8 dager over med nr 2...håper eg slipper å gå over denne gang også,ska du føde med eller uten smertestilende?

Skrevet

Jeg venter nr 2. Gikk 4 dager over me første ...

Da føde jeg uten noe smertestilende .Vil prøve uten den her gangen å.

Men man vet jo aldri ..

Skal dere føde med eller uten smertestilende??

Yohana

Skrevet

Hadde epudural med nr 1 og med nr 2,men den sluttet å virke når eg hadde 7 i åpning med nr 2.Fikk mer epudural,men fra 7-10 gikk det så fort at epuduralen kicket inn etter han va ute.så då fødet eg uten smertestilende.No har eg 7 dager igjen før nr 3 kommer,eg graderer meg å ber om trippel dose denne gang hehe :o)

Skrevet

Gjør det vondt å sette epudural?Har utolig sprøyte skrekk..

Det skal mye til at jeg tar en sprøyte frivillig ...

Skal være langt nede da........

Skrevet

Det svir litt i det de stikker,og det kjennes en tanke ubehagelig når du kjenner plastrøre blir plassert...etter det vil du kjenne at de sterke rie smertene forsvinner,og riene vil då minne mer om svake kynnere eller mensensmerter...når du kjenner at riene begynner å bli sterkere igjen,gir du beskjed slik at de øker dosen din....Du vil forsatt kjenne det i det småen kommer ut,men pga epuduralen så vil den inntense smerten være borte.....

Når du får epuduralen,får du beskjed om å sitte eller ligge helt i ro...det e pga de ikke ska treffe nervene i ryggen din i det de setter sprøyten....Epedural e å anbefale,følte eg va mer avslappet med det enn uten...

Skrevet

gikk 2 dager over med 1 mann, og 12 dager over med 2 mann. Ble satt i gangmed nr.2. Noe som gjorde sinnsykt vondt, 10 ganger verre enn da nr.1. Da startet fødselen av seg selv. Hadde ikke noe form for smertelindring på noen av fødselen selv om jeg ble tilbydt lystgass - da riene enda var overkommelige. Men jeg takket nei. Ble snakk om morfin når riene toppet seg veldig. Men jordmora fikk ikke tid til å hente det før pressinga var igang ;)

Tror egentli ikke at igangsetting er noe verre enn vanlig fødsel, alt ble bare så intenst og det gikk så fort alt sammen da åpninga startet og vannet ble tatt. Erfaring av nr.1 så hadde jeg en veldig lett fødsel, derfor ble igangsettinga grusom.

Ble litt utenfor temaet her nå . men til alle der på overtid. Dere skal vite at dere er snart mamma. Og JA, der er en prøvelse for psyken dettan. Men prøv å slappe av mest mulig, og ta en dag om gangen. Det blir snart. Ikke sikkert termindatoen stemmer heller. Bebisen kommer når den er klar, ellers hjelper de til på sykehuset ;)

Lykke til alle sammen.....

mamma igjen for 19 dager siden ;)

Skrevet

Satser på å føde uten smertestilendet .Men man vet jo aldri ...

vi for se . Har nu enda ikke født -2 dager ...

Man vi venter på noe bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...