rosa og en blå Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 han våkner jo selv av snorkingen. ikke pga lyden (tror eg) men mer av at han kansje er tett i nesen, men samtidig så virker han verken tett eller snørrette? han hyler og setter seg opp i senga, så legger han seg ned, men med en gang eg hører at den snore lyder kommer, så vkner han og spretter opp og hyler. han kan ogso spve lenge mens han snorker- han har astma. vet ikke om det kan spille en rolle??
Musemor med tre søte små Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Vet ikke om det er normalt, men gutten vår på 16 mnd snorker også 1 à 3 netter, men han våkner ikke av det. Plager det gutten deres hadde jeg enten snakket med HS eller den legen han har gått til med astmaen
rosa og en blå Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2008 ja, eg tror det plager han da.. er litt usikker på om det er det som gjør han så sint.
indigo76 Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Det kan være pga store mandler. Jeg skal sjekke gutten vår ift mandlene. Han har snorket, vært svett og klam når han har sovnet, helt siden fødselen, og er nå 4 år. Legen sa det kunne skyldes mandlene, og jeg kunne komme til sjekk hos henne. I tillegg har han en del dårlig ånde. Men astam kan også føre til tyngre pust og tettere luftveier slik at han kan snorke av den grunn også (det gjør mannen min iallfall etter at han fikk påvist astma....).
Mockanin Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Synes du skal ta en snakk med legen. Barn kan ha søvnforstyrrelser dem også så vel som voksen. Det at han våkner kan (skriver KAN) bety at han har pustestans. Mulig sønnen din har store mandler og/eller polypper og at det kan hjelpe å få fjernet disse. Minsten min er 2,5 år og har også snorke problemer, alt etter som hvordan han ligger. Han sover ikke noe godt da. Selv har jeg søvnapnè og har flere pustestopp i løpet av natten dersom jeg ikke bruker cpappen min.
rosa og en blå Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. juli 2008 huff, ja. bør eg reise til legen da? har han våken på fanget mitt nå, og kan høre snorkelyden mens han puster rolig nå.
Mockanin Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Det høres ut som 2,5 åringen min det der.. En ånde ut av en annen hverden når han har sovet samt at han svetter og snorker ganske bra.
rosa og en blå Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. juli 2008 ja, eg har tenkt i den gata, har sakt til samb on natta at det avogtil hæøres ut som om han ikkke fe puste så skriker han.
Mockanin Skrevet 14. juli 2008 #10 Skrevet 14. juli 2008 da synes jeg du skal få en time hos legen, for er det sånn så får han ikke den søvnkvaliteten han skal ha. Når vi sover så er det flere faser vi er innom, og vi med søvnproblemer (pustestopp bla. ) kommer ikke ned i dype og viktige søvnfasene
rosa og en blå Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. juli 2008 huff. eg hater de legene, må si vi har vært der mye siden han har vært født, så er redd de bare tenker hysterisk mor. (men det har jo alltid vært noe ogso.) ja han er klam og svetter når han søv. (ikke alle netter er like) han har stramt tungeband som gjør det ekstra vanskelig for han å drikke flaske ogso so han svetter vel pga den.. ?? umulig å vite.
indigo76 Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 De kan ha slike søvn-apneer uten at det er farlig, men det er også evnt tegn på store mandler om jeg forsto legen rett... Gutten vår har slike og. I tillegg sover han veeeldig urolig.
Mockanin Skrevet 14. juli 2008 #13 Skrevet 14. juli 2008 Det er bedre å gå en gang for mye til legen enn en gang for lite... Jeg lærte det på den "harde" måten, litt flaks at det gikk bra. Det var den eldste min som plutselig nektet å gå. Han hadde da gått rimelig bra i en mnd. tid. Han var ett år da. Dette var en fredag, og sånn var han hele helgen.. Gråt ikke eller noe, var smilende og blid. Eneste som feilte han var at han var forkjøla..... og nektet gå. Mandag fikk jeg det for meg at jeg skulle gå til legen for sikkerhetsskyld. Da ble det liv i leiren. Rett på sykehuset og greier. Viste seg at han hadde noe som heter coxitt (aner ikke hvordan det skrives) i ene hofta. Han var angrepet av den "snille" varianten. Beskjeden vi fikk var at dersom han hadde vært angrepet av den slemme varianten så hadde han hatt feber og det hadde betydd at leddet hadde blitt "spist" opp av den greia... ØØØ hadde han fått feber så hadde jeg gitt forkjølelsen skylden for det.. SÅ nå vokter jeg ungene med haugeblikk og går gjerne til legen en gang for mye enn en for lite.. Ikke sånn at jeg flyr til legen så fort dem snufser, men følger nøye med og er det flere ting på en gang vil jeg gjerne ha det sjekket.
rosa og en blå Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 14. juli 2008 alle leger har ferie, og de tar kun i mot akutt-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå