Gå til innhold

Sharm el sheik med barn på 2,5 år......?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest utrolig mye negativt om egypt.... spes når det gjelder diare og slikt.

Er det virkelig såååå ille?

Har vært uvaksinert i thailand og tyrkia, og har aldri vært plaget med noe som helst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal dit nå i september med liten gutt på 11mnd. Fikk anbefalt dette stedet med tanke på barnevenlighet og vi ville prøve noe nytt i og med vi gifter oss tre dager før, Men har også fått høre fra andre som har vært i egypt generelt at det er skittent og at en bør vaske hendene og ha med antibac hele tiden sånn at for hver ting vi gjør så vasker vi hendene og sånt. Ha også med imodium og andre tabl for magen. Det er nok bare til å passe på. Har fått høre at det er litt likt til tyrkia men vi har jo da bare opplevd positive ting i tyrkia så da kan det jo ikke være så ille. Vi gleder oss i hvertfall kjempe masse og regner med det skal gå bra, men tar i mot alt av råd og tips for å være sikker....... Ta turen innom apoteket, en prat med reisebyrået og kansje en helsesøster eller lege det gjør vi litt før avreise så er vi sikker på at vi har med oss det vi trenger hvis det skulle skje noe.

Ble litt mye no og sikkert av det samme du har hørt eller tenkt på fra før...

Skrevet

Vi var i Sharm uten unger og synes det var helt topp, men jeg ville nok ikke dratt dit med så små barn. Hygienen var så som så der nede og folk kjørte som tullinger! Dessuten blir det fort VELDIG varmt der.

Det sto politifolk i alle kryssene for å holde orden på trafikken og det var ikke aktuelt å stoppe for fotgjengere. Fikk beskjed av guiden at siden de brukte sedler på så lav valuta ble ofte sedlene brukt til snytepapir og det som verre var så pengene var bakteriebomber!

Men det er utrolig flott der og det går nok sikkert kjempeflott hvis dere passer på hygienen og bruker antibac'en flittig. Ingen av oss ble syke der nede, og vi var bare moderate hysteriske :P

Skrevet

Jeg har jo vært i tyrkia manger ganger, uten å bli syk, så hvis det går for det samme, spiller det jo ingen rolle. Det eneste nå er snupp på 2,5 år og den lille i magen.

Men synes generelt det har vært mye snakk om egypt og diare. Ikke hørt det samme om tyrkia egentlig, men leste på nettet, at det er like ille der.

Hmmm, får tenke litt på det. Alternativet jeg har foran meg er fortiden tyrkia :)

Men kanskje tenke litt over varmen.... er visst borti 37-40 grader i egypt i aug/sep....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...