maxime75 Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Hei, da har jeg endelig født lille prinsen min. Ble satt i gang til termin 9 juli. Ble bare satt inn et kateter da vi kom inn kjempe skuffet reiste min mann og jeg hjem igjen. Men den datt ut på vei til bilen. Jeg ville ikke si i fra før det hadde gått noen timer siden jeg trodde de kansje satt den tilbake igjen. ( ikke så veldig behagelige greier.) Etter 4-5 timer var vi tilbake fikk en modningstablett. Fremdeles ingen endring. Bare ca 2-3 cm åpning som jeg hadde hatt i 14 dager. etter 4 timer en lang gå tur og og jeg gikk alle trappene på ahus til føden 12 etg. ikke noe forandring. Ville da hjem. Men de ikke skrive meg ut siden jeg var satt i gang. Men etter mye mas siden mannen min ikke fikk vi dra hjem. på vei til bilen følte jeg meg veldig rar og hadde magen kramper sån med 2 min mellom rom. Men hadde fått beskjed om at det var vanlig med maserier etter igangsetting så tenkte ikke over det. Var hjemme i 22 tiden på kvelden. kl 24 synes jeg at disse mase rien kom veldig ofte 1 min mellom. ringte føden igjen fikk beskjed om at det var helt normalt men kunne ringe igjen om en time hvis det ikke ga seg. En time gikk begynte å synes dette gjorde ganske vondt siden det ikke var noen pauser. ringte føden kl 01 sa at vi kom inn. Da hadde jeg en helt forjævlig biltur på 15 min til ahus med underkant av min mellom riene. Var nok ikke helt klar i hodet ville ikke være alene så jeg gikk fra parkeringshuset. mannen min måtte slepe meg avgårde under rinene og til slutt hadde jeg spurt ettapper til heisen begynnte å bli helt utslitt. Kom inn. hadde ikke mere en 3 cm åpning og ingen mellom rom mellom riene. Fikk tilslutt et bad så jeg satt i dusjen var eneste stedet jeg klarte å slappe av. Løp til slutt rundt som en gal på badet med rier hele tiden og datt ned fra senger stoler og alt . Bare hang meg over alt for å prøve å slappe av. Etter 5 timer at dette var jeg helt koko klarte ikke tenke klart men da måtte jeg ha smertestillende. hadde da ikke mere en 5 cm. fikk da en pille hjalp ikke i hele tatt. Ba bare om å få noe som hjalp fort. fikk da morfin i låret. hjalp litt ,men ville ha mer. fikk da edipedural. det var som å komme til himmelen. gikk da fra 5 cm til 9 på under en time uten drypp. Var så bra for bare skravla og koset meg. Trodde dette skulle gå så fort siden åpning gikk så fort. Men neida. Fikk press rien men det var ikke noe tak i de så de satte full drypp. etter noen timer synes jeg de begynte å prate seg imellom at de skulle hente lege å ta han med tang. Da våknet jeg! Han skulle ut på egen hånd. jeg fikk lov til å holde på så lenge hjertelyden var bra. Har aldri jobbet så hardt i hele mitt liv . Pressa han ut på 5 timer uten tak på pressriene. Hadde ikke pust igjen. Men det gikk;o) Sprakk litt så det ble noen sting men pytt pytt. det gikk jo bra. Værre med halebeinet mitt trykket på meg en brist på det. Men lilleprinsen ble født han 3830g. Vi dro hjem etter 23 timer så nå sitter ammeputa (eneste som hjelper på ømme rumper) og ser på nurket mitt. helt forelsket. lykke til alle sammen. ;o)
Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Gratulerer med prinsen din! Det gikk bra, men det må ha vært ganske vondt før epiduralen! Jeg hadde heller ikke pressrier da jeg ble satt i gang med første mann. Er veldig spent på hvordan kroppen vil gjøre det denne gangen. Er litt små nervøs, men det går jo alltid bra! Gratulerer så mye!
tika81 Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Høres ut som en tøff fødsel:) Gratulere såå mye med prinsen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå