Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Har så litt til å studere, men vet ikke hva. Noen som har tips?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Hvis du ikke klarer å bestemme det selv, synes jeg du skal vente til du finner noe du ønsker å studere, evt. noe du ønsker å utdanne deg til.
Dunder Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Kan vi få noen hint? Hva liker du å holde på med? Hva slags personlighet har du?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Det der var et godt spørsmål. Vet at jeg er energirik, rettferdig, setter ærlighet høyest ellers så er jeg ganske omgjegelig håper jeg. Jeg har jobbet som frisør tidligere, men måtte slutte pga. allergi. Jeg kunne tenkt meg å fortsette å jobbe med mennesker,men vet ikke. Har tenkt på førskolelærer, men lurer på om jeg har nok tålmodighet. Kan være utålmodig av og til og det er vel ikke så bra hvis man har lyst til å bli lærer? Hva jobber du med eller utdannet som? Hilsen HI
Dunder Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 .. og hvilke fag var du god i på skolen? -Reafag (matte, naturfag) - Historie og sam. fag. , norsk, språk - Estetiske fag (Kunst- og håndverk) -Praktiske fag (gym, Heimkunnskap)
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Ærlig talt! Er ikke dette man spør vilt fremmede mennesker om vell? Prøv å snakke med vennene dine da, hvis du har noen?
Dunder Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Det må da gå an å lufte litt tanker her inne vel?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Hahaha, oki! Jeg har fått mensen, Dunder... tampong eller bind? Og mens vi er i luftehjørnet... syntes du jeg ville kledd å klippet håret kort eller?
Dunder Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har begynt å bruke mensbeger, så ingen av delene. Legg ut et bilde av deg selv så skal jeg si deg hva du kler. Eller følg eventuelt denn tidløse sannheten: De aller, aller fleste damer kler best langt hår. Hvor blir det av deg, HI? Ute og LUFTER bikkja?
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #10 Skrevet 14. juli 2008 Hei HI! Hva med ambulansefag? Jeg jobber i ambulanse, og det er virkelig spennede og givende! Det er en 4-årig videregående utdanning, hvorav to år er som lærling. Anbefales!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #11 Skrevet 14. juli 2008 Hei Hi her. Er veldig interessert i samfunnsspørsmål. Matte vet jeg at jeg ikke er så veldig god på, men er veldig glad i språk. Har ei venninne som har jobbet i ambulanse og det ser veldig morsom ut, men problemet er at jeg tåler ikke å se blod. Hadde vært kult å høre hva de andre er utdannet som og hvilken vei de gått for å komme dit de er. Eller noen som driver med hobby coaching på fritiden.
Dunder Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 Hvis det er samfunnsspørsmål du er mest interessert i så vil jeg anbefale deg å studere sosiologi eller statsvitenskp. Dette kan du studere på universitetet. Hvis du heller vil studere mer yrkesrettet kan du velge en høyskoleutdannelse som innholder disse fagene. I farten kommer jeg på sosionom, barnvernspedagog, journalist.. Hvis du studerer fagene på univesitet kan du også bli lærer, du må da ta pedagogikk ved siden av. Personlig tror jeg det er mer interessant å studere samfunnsfag ved universitet og deretter ta ped., enn å gå vanlig lærerhøyskole. Men det er et høyere akademisk nivå på uni, og ofte mer å lese dersom du tar rene fag på universitet. På høyskoleutdanninger er det mer prosjekter, småoppgaver og gruppearbeid.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #14 Skrevet 14. juli 2008 Ta NAVs interessetest og se hva som kommer ut av den, det hjalp ihvertfall meg.. http://www.nav.no/VeiledningWeb/interessetest.do
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå