puspus Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Da jeg hentet jenta mi på 2 år i barnehagen på torsdag var det bare et personal tilstede, styreren selv. Jeg hentet jenta mi litt tidlig, 14.45. Barnehagen har oppe til 16.30. Hun hadde sendt den andre hjem for det var så "få barn og så rolig pga ferieavvikling" Jeg ble så paff, da jeg kom hjem husket jeg ihvertfall at jeg hadde sett 4 barn utenom jenta mi. Alle disse, utenom en, er under 3 år. Mulig det var flere barn som ikke jeg så. Hva om det hadde skjedd med et av barna når hun var alene? Kan dette være lov?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 4 barn på 1 person er vel ikke så ille? tror det er ganske normalt.....
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Det jeg tenker er; hva hvis noe skjer med henne? Moren min er styrer i en barnehage, og de er aldri mer enn 15 min alene. Det er fordi konsekvensene hvis noe skjer med den ene ansatte som er på jobb er veldig lite ok.
puspus Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2008 de var minst 5 med jenta mi. Reagerer mest på at hun var alene. Bedre med 2 på 11-12 barn enn 1 på 5, tenker hvis det skulle skje noe....
Gjest -<<- Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Lov er det, men uvanlig. (Om vi ser bort fra alle de familiebarnehagene som finnes, med fire småunger og bare en ansatt). I de barnehagene jeg jobbet i var det aldri noen alene på jobb. Selv om det bare var ett barn igjen, skulle minimum to av seinvaktene bli der til barnet var hentet.
*SamSung* Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Skal vel ALLTID være minst to? Uansett om det er bare i barnehagen eller på tur. Tilfelle det skjer noe med et barn, og du må reise til sykehuste med. Du kan jo ikke sende barnet alene, eller ta med deg resten av ungene? Eller hva om det skjer noe med den ENE ansatte? I vår bhg er det 1 ansatt hver 3 småbarn..
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Joda, det kan være en ansatt på jobb for et begrenset tidspunkt. I barnehagen til sønnen min er de en på jobb fra halv åtte til åtte, men det blir fortsatt litt annerledes da det er flere avdelinger.
skorpionfruen Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Enn hvis og hva hvis... skal man tenke slik er det jo bare å låse seg inne... men da kan jo taket ramle ned. Nei det er regler, Tror det er maks 5 pr barn og alder har også noe å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå