Anne-B. Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Usj, får ikke til dette, skal lage kake til en venninne som har bursdag i dag. Hva er det jeg gjør galt, tro? Jeg har lest noe om eddik eller sitrondråper et sted, men det har jeg ikke her. Har det noe å si? Har bare sukker i eggehvitene.
CaMaChMa Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Tilsett bitte-litt salt (1/6 del ts) sammen med eggene og sukkeret. Da blir marengsen luftig, samtidig som fast. Selv bruker jeg melis istedet for sukker. Synes marengsen blir bedre da:)
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 tilsett bare halvparten av sukkeret i eggehvitene og pisk dette godt. så tar du i resten av sukkeret og pisker det feridg til en blank seig masse.
Anne-B. Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2008 Den var ganske blank og seig, men så ble det bare filler da jeg skulle ta den av bakepapiret.. er det greit å smøre med fett eller olje når man har den på, sånn at den løsner bedre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå