Gojenta86 *endelig kom jenta* Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 har nå hørt flere som har sagt at de har lagt på seg i 1. tri.. Er dette normalt? Hvor mye er i så fall normalt å legge på seg? jeg er 6 uker og 2 dager på vei, og har gått ned 2 kg.. dette er egentlig ikke meg imot.. dette har skjedd fort, fordi jeg har helt mistet matlysten den siste uken, og er både svimmel og kvalm når jeg står opp.. og småkvalm resten av dagen egentlig... :/ Ikke noe kjekt, men håper det går over snart...
Bic&Bac Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Noen legger på seg, noen går ned i vekt, mens andre står på stedet hvil... Jeg er 10+0 i dag, i følge menstermin, og jeg gikk på vekta når jeg stod opp. Har gått ned i vekt selv.
småsmurf Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Noen legger på seg og noen tar av, særlig de med kvalme og liten matlyst.. Jeg er 10+2 og har lagt på meg 2,5 kilo.. Syns egentlig det er rart, siden jeg er liten og slank fra før, og hadde egentlig ikke forventet å legge på meg før jeg var 3-4 mnd på vei.. har ikke noe mage å sånt, men er oppblåst på kvelden. Er ikke kvalm. Har spist som vanlig, men litt sunnere. Men det er vel bare kroppen og hormonene som er stilt inn på fettlagrings prosess nå.. Ikke vet jeg:)
smilan Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 la på meg 3 kg til uke 8, på vekta nå uke 10 har jeg gått ned 4 kg - tyder vel på at det er en snylter inni meg da :-) Bra att han har næringsvett.
Skravlefruen med huleboer Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Tror kan skal ta alle "skalaer" for vektoppgang med en klype salt. Dette er så individuelt. For deg selv (spesielt) er det kanskje lurt å prøve å begrense vektoppgangen (spise sunt og mosjonere regelmessig) til ca 15-20 kg. Da kommer du deg lettere etter fødselen også. Noen legger på seg mye i starten, også flater det ut gjennom svangerskapet, og øker gjerne litt på igjen på slutten. Denne gangen har forløpig vært likt som mitt første svangerskap. Da la jeg på meg 3-4 kg i 1.trimester (hjalp å spise når jeg var kvalm). Nå (11 uker) har jeg kagt på meg 2,5 kg. I forrige svangerskap la jeg på meg 15 kg totalt. At noen går ned i vekt er også helt normalt, kommer litt an på matlyst og kvalme selvfølgelig, og sikkert gener i forhold til hvordan man legger på seg eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå