Gå til innhold

Utstyr og samvær, trenger hjelp raskt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Noen som vet om jeg plikter til å stille opp med barnevogn og barnesete når far skal ha samvær med datteren vår på 19mnder?

Vi har ingenting nedskrevet om det i samværsavtalen vår, men er jeg pliktig i henhold til lov eller annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke det.

Jeg måtte kjøpe ny vogn, da jeg ble nektet å ta bagvognen med ut...

(lang historie..)

Skrevet

Du kan titte litt på nav sine sider om hva bidraget skal dekke. Normalt går vel bidraget til normale underholdskostnader. Er ikke sikker på om slike ting er normale underholdskostnader.

I vårt tilfelle lånte vi de første gangene. Men siden barnet måtte reise med fly, ble det upraktisk. Så vi kjøpte en liten vogn og bilstol selv. Synes det var like greit å ha alt sånt selv.

Skrevet

Dette ble litt upresist ser jeg. Poenget mitt er at dersom bidraget ikke dekker slike kostnader, så må han vel holde slikt selv og du ditt, ellers må han være med å spleise på disse tingene og så få låne dem ved behov.

Skrevet

Vet ikke om dette hjelper jeg da men..

Jeg har kjøpt utstyret selv, det kan da vel ikke argumenteres med at han "kjøper andeler" i utstyr osv som jeg kjøper til henne vel?

Jaja, i tilfelle er det den Norske stat som er medeier i tingene hennes. Han betaler ikke bidrag, jeg får minstebidrag fra staten.

Jeg er litt sugen på å ikke sende med henne vogn og sete lengre og at han får ordne selv med det når han henter henne. han er lite fleksibel og da får jeg lyst å være det selv med..forståelig nok.

Skrevet

Jeg ville ikke sendt med disse tingene i ditt tilfelle. Ikke for å hisse til konflikt. Men dersom du har kjøpt alt selv og han ikke betaler bidrag, så har han i alle tilfelle ikke noen andel av disse.

På den måten får du også gjort han bevist på hva et barn trenger og hva de koster.

Skrevet

Det skal nok følge barnet. Selv om faren ikke betaler bidrag får han gjeld til staten og må betale dette senere. Den som mottar bidrag skal stå for slikt utstyr.

Skrevet

jeg hadde ikke sendt med utstyr, det får den andre parten holde selv.

Og det er vel ingen plass det står skrevet at han kan kreve å få det med hver gang.

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke slike utgifter er vanlig underholdskostnader, mao at det må dekkes av partene sammen utenom bidraget. Men om du tar en tlf til Nav, så kan de sikkert svare på det

Skrevet

Blir veldig usikker selv hvertfall om hva som er min plikt og ikke, men jeg syns jeg ser for meg at jeg senhøsten når hun skal begynne å dra til han, han bor laangt unna skal måtte sette meg på bussen med bilsete, barnevogn, barn og klesbag liksom.

Jeg er bare såå drittlei av å måtte drive å ta inn og ut barneseter av biler hele tiden, og når faren hennes i tillegg er så inni helsikes lite fleksibel av seg selv så føler jeg liksom mer grunn til ikke å ville være mer behjelpelig enn han er jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...