Gå til innhold

Cellegiftbehandling=steril?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har hadd kreft og fikk cellegiftbehandlin for dette for ca 3 år siden... Han er nå friskemeldt.

Men så fikk jeg høre fra ei venninne jeg jobber sammen med at man kan bli steril etter en slik behandling, stemmer dette???

Vi har vært prøvere i 8 mnd på vår første....Jeg har et barn fra før.

Burde vi få dette sjekket???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Mannen min fikk en kreftdiagnose for en ukes tid siden. Jeg syns det er veldig merkelig at dere ikke har fått info om dette da cellegiften startet opp. Kurene tar knekken på alle celler som byttes ut raskt (derfor mister man håret) Sædceller har også rask fornyelse, derfor er det fare for nedsatt reproduksjonsevne.

Da sambo fikk diagnosen (på St. Olav) var legene raskt på banen og tilbød ham å fryse ned sæd til senere bruk. Fikk dere ikke et sånt tilbud??

Han gjorde jo det da, selv om jeg sa at han fikk bruke den på noen andre hvis han ville ha flere barn, for jeg er ferdig med å gå gravid :)

Skrevet

Cellegift er med på å sette ned fertiliteten. Dette gjelder både kvinner og menn...

Men de som blir helt sterile har nok en krfettype som går direkte på forplantnigsorganene..

Jeg har hatt cellegift, har nedsatt fertilitet, men har barn..

Det er helt klart at dere kan sjekke dette. Ta kontakt med legen og forklar situasjonen..

Lykke til! :-)

Skrevet

Det som er, min samboer og jeg var ikke sammen da han hadde kreft, jeg traff han like etter han var ferdig med cellegiftbehandlingen.

Min samboer er ikke av den typen som forteller slike ting til meg, han vil helst at ingen skal vite at han har vært syk. Han legger et STORT lokk på det hele.

Det er ganske frustrerende for meg som ikke vet noe om denne type behandlinger.

Han sa også at svulsten han hadde var godartet, men fikk vite igår at man bare får cellegiftbehandling hvis svulsten er ondartet.

Stemmer dette? Han har en lei tendens til å pynte på sykdommer hvis du skjønner.

Skrevet

Man kan bli det, men ikke nødvendig vis, f.eks. kjenner mannen min en som fikk testikkelkreft som klarte å bli far naturlig etter friskmelding. Hadde jeg vært dere hadde jeg gått til legen for å få sjekket sædkvaliteten.

Skrevet

Ja jeg vet vi burde vært til legen og sjekket dette, Men det er ikke så lett med den mannen jeg har, hehe,.

Det skal UTROLIG mye for at han trasker i vei til legen. Og han har jo ikke fortalt noe av dette til meg, skulle bare ønske han kunne vært ærlig. Dette må jo være tungt å bære på alene.

Barn eller ikke jeg elsker han uansett, Kanskje han ikke tørr å fortelle meg dette for han er redd for at det kan være slik. Jeg vet ikke, menn er sammensatt på en merkelig måte. Hehe

Skrevet

Dropp denne mannen som ikke forteller slike ting til deg!!!!!!!!!!!

Enkelte kvinnfolk altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...