Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer er det vanlig at babyen dytter hodet ut så man kjenner og ser hele hodet utenpå magen... var ikke sånn forrige gang (men da var ungen generellt mye roligere). er redd for å skade det, er jo bare tynt lag med hud, litt fett og tynn livmorvegg i mellom...

begynner det forresten ikke bli på tide at den snur seg med hodet ned snart,er i uke 32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når min andre lå i seteleie, var hodet "ut" nesten hele tiden. Var litt ekkelt siden jeg kunne stryke fingeren over siden og kjenne hele konturen til øret hennes... Hun satt med hodet ut mellom ribbena nesten hele tiden de siste ukene. Vet ikke om det er vanlig eller ikke.

Du får bare prøve å være ekstra forsiktig med magen når hun ligger sånn.

Skrevet

Min lille i magen stå med hodet i ribbena mine, noen ganger kan jeg kjenne at det er hodet som stikker ut. Det er veldig ubehagelig og jeg prøver å være forsiktig med magen.

Skrevet

Er slik hos meg også, han har sittet med rumpa ned siden uke 25 i hvertfall... Er 38+0 nå. Hodet stikker tydelig ut oppe slik at jeg kan stryke på det :)

Tenk på at det er ganske god plass innenfor hodet igjen slik at om det får seg en dytt så vil det ha god plass til å forsvinne innover. Når jordmor skal kjenne om det er seteleie hos meg så er det et av "kjennetegnene" hun bruker - at hodet kan "droppes" som en ball inni magen (om en dytter litt på det så sprettet det opp igjen, det ville ikke rumpa ha gjort). Tror ikke du trenger å gå å være redd for å skade det siden det har såpass god plass inni der!

Om den lille i magen din har tenkt å snu seg så gjør den som regel det innen uke 36, mellom uke 32 og 36 er det litt avventende at den skal gjøre nettopp det ja! Begynner å se dårlig ut hos oss....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...