Gå til innhold

noen som har detsamme? veldigt vondt...

Anbefalte innlegg

Gjest stockholms tjej_høygravid=)
Skrevet

Jeg vaknade i natt kl 03.30 med sånna menssmerter og tak nere i ryggen=( fikk sen "maserier" tror jeg...de var vonde og varte i 30-40sek og de var ca.3 min i mellan de.De forsvant etter 1 time men jeg har fortsatt veldigt vond med mens smerter i magen og vonde tak i ryggen de kommer regelmessigt så jeg har de ikke hele tiden, de kommer og går hele tiden.

Jeg ringte føden for 10 min og de sa de ville jeg skulle vente en timme og se om de fortsatte sånn.

Noen som opplevd desamme?

er de noe på gang eller bare sånn som er normalt å ha?

er 35+4 idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror svaret er "ja".

Det kan være noe på gang, men det er normalt å oppleve slike vondter i større eller mindre grad siste tiden. Jeg hadde noen heftige runder sist med slikt, men fødte likevel to uker over termin. I dag er tredje dagen på rad med slikt, men det tar jeg med ro. Håpet er å føde til rundt termin.

Likevel, jeg tenker at siden du våknet av dette er sjansen større for at det kan være noe. Min erfaring er at om jeg blir bevisst/småstresset av om "kan dette være starten på noe?" får jeg jevnlige tak og vondter, såkalte maserier. Så jeg forsøker å slappe av mest mulig, for de gjør ikke annet enn å slite meg ut.

Et tips fra sist gang: Etter en kontroll uten modning "ga jeg opp" å skulle føde, slappet helt av og kjente ingenting et par dager. Neste kontroll var alt avflatet, mykt og jeg hadde 2 cm åpning. Du trenger alt det overskuddet du kan ha under fødselen, så ikke slit deg ut på forhånd :)

Skrevet

ja jeg har haft litt sånne mase rier nå i ca.3 dager men de gir seg igen...så jeg begynner å bli ganske sliten nå føler jeg...så håper de stopper helt opp eller at jeg kommer igang for så som jeg har de nå er bare grusomt...=(

hon på føden spurte om jeg hadde vært i mye aktivitet i de siste men jeg har ikke gjort noe for jeg er så trøtt....så vi får nå se hva som skjer.

Håper han kommer snart=) gleder meg til å se han nå=)

Skrevet

Veldig spennende, da! Hold oss oppdatert! Er selv 39+6 idag, og ingen action:(

Skrevet

Har hodet festet seg? Når barnet jobber seg ned i bekkenet kan man få slike vondter som vi opplever nå. Men ikke godt å si, er det noe vi har lite kontroll på og ikke kan bestemme over, så er det nettopp dette med når vi skal føde. Kroppen lever sitt eget liv, og det er ikke alltid like lett å akseptere. Håper den siste tiden blir god for deg, er slitsomt å være bekymret. Men ut kommer han, det lover jeg deg ;)

Nyt siste tiden uten barn, forsøk å finne små ting du ønsker å gjøre mens du enda kan. Ta et langt bad, se en god film, les en spennende bok, og fokuser på at du faktisk kan gjøre disse tingene akkurat når du selv vil. Veldig snart kommer en liten pjokk og tar over kommandoen, og livet blir aldri det samme igjen :)

Skrevet

ja jeg ska ringe føden nå snart,så får vi se om de vill at jeg ska komma in eller ikke...håper jeg får komme in for de er slitsomt å gå sånn her uten å vite hva som skjer i kroppen...

Skrevet

prata med de på føden nå og de vill at jeg ska komma in...så jeg åker nå snart=) tack for deres svar=)

Skrevet

Lykke til - håper du får noen beroligende svar :)

Skrevet

Hvordan gikk det?

Er du tilbake igjen?? :o)

Skrevet

jeg har vært på føden hele dagen kom hem vid 19.00 tiden...

har haft rier hele dagen og hadde 2 cm åpning tror jeg de sa...så jeg fikk åka hjem for jeg var ikke helt moden enda...=( så håper virkeligen de tar seg opp i løpet av natten eller morgen dagen for jeg orker ikke gå sånn som dette lenge til...

Får bare vente og se hva som skjer....

Skrevet

Det er nok bare kynnere du har, og hvis du ikke er moden er det nok en god stund til fødsel ennå! Jeg hadde 2 cm åpning i 4 uker, bare sånn til sammenligning - og det er vanlig å ha vonde kynnere. Bare livmoren din som trener.

Du ønsker deg ikke en prematur baby - believe me.

Det er jo lenge til terminen din - slapp av!

Skrevet

Greitt nok at du ikke vil gå sånn lenge til,men du vil vel ikke ha ut babyen nå vel??

Den er jo ikke ferdig jo...

Skrevet

M*A*S*H kan ikke du slutte og skrive til meg for eg gidder ikke høre på dine teite komentarer du skrev inne på de andre inlegge mitt med....og du skriver bare teite ting.

Selfølgeli ønsker jeg de beste for bayen min og at han ska ligge der så lenge som muligt men de jeg mente over var at jeg orket ikke gå så her som jeg har de nå i 5 uker til...fordi at jeg har sinnsykt vondt og får ikke sove og slutt med ditt mas om at jeg ska slappe av de gjorde du på de andre inlegge mitt og...

kom ikke og skriv til meg om premature babyer for de har jeg erfaring med så spar deg...

ikke døm meg når du ikke har peiling.

Skrevet

Jeg vil nå ikke at han ska ut viss ikke han er klar for de...viss du leser de jeg har skrivit så skjønner du at jeg mener at jeg håper de skjer noe viss ikke ting blir bedre for jeg går og har veldigt vondt og får ikke sove....

og viss babyen blir født nå som de på føden sa til meg idag så er de ikke noe farligt for babyen i de hele tatt for lunger og alt er modent.

Men de betyder vell heller ikke at jeg tvinger ut babyen fordi at jeg er lei av og ha så vondt.....

Skrevet

Jeg mener ikke å være stygg mot deg altså,men en baby er ikke så klar som han kan bli i uke 35...

Det er derfor det heter prematur baby..

Håper det gir seg med det vonde,og at du ikke føder helt enda,for babyen sin del:-))

Lykke til!!!

Skrevet

nej jeg vet at den ikke er "klar" for verden på samme måte som en baby i uke 40 selfølgeli...beklager om jeg blev litt sint men er sinnsykt trøtt og sliten etter denne dagen og men dette vonde....og M*A*S*H over skriver så irriterendes ting og då blir jeg bare sint for de har hon gjort før til meg og blir gal av de...

Skrevet

Av og til er det faktisk en grunn til at barnet vil ut før tiden- så dere som ikke har peiling, men bare vil slenge komentarer- spar dere!!! Hun skriver jo at hun vil det beste for barnet...har slev hatt prematur rier, og fått mye informasjon om prematur på sykehuset- jeg ble stoppet med drypp..det gikk fint, men tok seg opp igjen etter et par dager- ble det mer sterke rier ville ikke legen stoppe no mer, dette pga at det var nok en grunn til at ungen ville ut!!!

Lykke til HI, uansett hvordan det går!!

Trøsteklem

Skrevet

åhhh takk for de positiva svaret=) er så trøtt og lei, jeg bare griner hele tiden for jeg har vondt å er trøtt og sliten på å gå sånn som dette og då er de siste man trenger sånne komentarer som hon M*A*S*H alltid lykkes slenge ur seg....vet ikke hva hon har mot meg men de virker nå som hon ikke liker meg helt da...

Takk for trøste klemen...den hjalp litt=)

Skrevet

Har overhodet ikke noe i mot deg, stockholmstjeien:-9 Du er kanskje litt overfølsom fordi du er så sliten. Ønsker deg fortsatt lykke til med siste innspurten i svangerskapet. Du er nesten i mål:-D

Og siden du syns jeg skriver så teite ting skal jeg slutte å svare deg, lover:-)

(prøvde bare å hjelpe deg - jeg kan litt om disse tingene fordi jeg er sykepleier;-))

Skrevet

Huff a meg!

Du skal bare tenke på deg selv du.. Pust deg gjennom vondtene. Ta deg et varmt bad kansje? Hvis du har badekar? Kansje kjæresten din kan trykke deg litt på korsryggen når riene kommer? Det synes jeg hjalp når jeg var i fødsel.. at de fikk motstand liksom.

Jeg vet, det er helt forferdelig å gå som du gjør! Man blir veldig - veldig sliten! Og de som vil, forstår godt hva du mener.

Hvis du blir veldig sliten bør du ringe føden igjen. Kansje de kan gjøre noe for deg..?

Så får vi håpe babyen har det bra, den kommer når den kommer den. Og du skal bare ta det helt med ro. Det er selvfølgelig ingen drøm å føde prematurt, men du er over den verste "kneiken", så dette fikser du bra!

Klem.

Skrevet

kanske jeg er følsom nå men syns ikke de er gøy å få de slengt i trynet at jeg ikke vil de beste for babyen min....og de her med at jeg ikke vil ha en prematur baby -Belive me

syns jeg var litt teit å skrive...jeg vet va de er å få prematur baby for min sønn døde i uke 24+3 så de tar jeg meg veldigt nært av....

Så tro ikke at jeg sitter her og håper på å få prematur baby...

Sen om du nå er sykepleier så burde du vell og vite at de ikke stopper opp fødseln viss de skjer nå, men de ville de gjort viss de var farligt for babyen.

de sa til meg på føden at selfølgeli er de best å gå til termin men de er ikke farligt viss den blir født nå....så lite nå mer på de en på deg.

Skrevet

ja jeg tror jeg ska ta meg en varm dusj (har ikke badekar)så kanske jeg kan slappet av litt...=)ska forsøke å få sovet litt med,for trenger virkeligen all sømn jeg kan få=)

Takk for ditt positiva svar=) de trenger jeg nå....

Skrevet

Lykke til ihvertfall!!

Det går nok bra... :o)

Klemmer

Skrevet

uff... det er ikke noe serlig å gå sånn i lengden, har selv gått sånn en stund, og man blir så sliten og lei at panikken nesten tar deg.... synes ikke noen skal kritisere for at man gjerne vil at ting skal skje når man går sånn... jeg og fikk beskjed om at så lenge man hadde fullført 34 uker så skulle jeg kke engste meg for bebien....

så jeg mener at set beste du kan gjøre er å prøve å slappe av så godt det lar seg gjøre, så går det helt skkert supert uansett om bebien vil ut eller lar vente på seg....:) lykke til videre du

Skrevet

ja de er ikke gøy i lengden så håper de stopper helt upp eller at de kommer igang...så nå ska jeg bare prøve og slappe av, viss jeg klarer det.

Gleder meg og veldigt mye til og treffe min lille prins og så når han er klar er jeg klar=)

takk for ditt svar frøya79*fødeklar*<3 og lykke til vider i ditt svangerskap og=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...