moomy venter nr 2 Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Sitter her nå kl 0500 med liten hylebaby i naborommet. Prøver å avvenne henne med melk om natten. Nå skal det sies at hun vånet kl 0420 og jeg lurer fælt på "når natta er";) Hvor setter jeg grensen? Hun har fått tilbud om vann men dytter flaken ganske så sint og bestemt bort. Føler meg som verdens verste mor og kjemper mot instinktet mot å gi henne melk. Men alle de " klokes" råd sier jo at etter de tar to grøtmåltider om dagen går det fint uten nattmat. Jeg vet jo at hun fikk masse kveldsmat så hun har jo litt å gå på. Nå er klokka snart 0530 og da er det vel neppe natt lenger. Så hvem vant slaget da tro? Hilsen fortvilet
coscos Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Hei moomy! Har dessverre ingen gode råd til deg. Hos oss har vi alltid hatt en tidlig start på dagen. Alt fra 5.15 og utover. I dag sov lille M faktisk til 7.30, men så hadde han en skrikrerunde rundt kl 6, hvor han egentlig sov, men likevel skrek som bare det. Hos oss så gikk det fint å avvenne melk om natten, men det resulterte jo i at han har våknet et par ganger, men stort sett så har det gått greit med smokken. Når han våkner så tidlig som i 5-tiden, så prøver vi å ligge i sengen i hvertfall til 6.30 før vi står opp og begynner med frokost (melk + brødskive). Når ga du melk om natten tidligere? Hvis hun sovner igjen etter å ha fått melk sånn i 4-5-tiden, så tror jeg kanskje at jeg hadde latt henne få den melken. Men, kanskje du bare kan lage en liten flaske, slik at det ikke regnes som et helt måltid? Ønsker deg uansett lykke til, og håper det er noen andre som kan gi deg noen bedre råd :-)
Plutseliten :) Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Gratulerer! Du vant definitivt det første slaget For mange småbarnsforeldre starter dagen i 5 tiden,så da er det helt greit med en pupp på de tidene. Lykke til videre,du er kjempeflink!!
Maud Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Så flink du er som holder ut den skrikingen! Det er ikke lett og det gjør vondt i mamma-hjertet. Når natten er slutt, må man bare bestemme seg for selv tror jeg. Hos oss er det natt til klk 06. Selv det er i tidligste laget synes jeg... Minstesnupp hadde også en tendens til å våkne ca kl 05 i begynnelsen etter avvenning, men nå sover hun som regel til omtrent 06. Lykke til med kampen, jeg er sikker på at dere vinner hvis dere bestemmer dere for å orke det. Hvis dere ikke orker, er det jo bare å gi henne mat på natta litt til. For meg har det å måtte stå opp vært en god motivasjon for å holde ut, men jeg vet at andre synes det er greit å stå opp lenge. De trenger det ikke ernæringsmessig, men det er jo ikke den eneste faktoren i dette regnestykket. Stor oppmuntringsklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå