1 gutt nov-08+2 små august-11 Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 hei. bf er vikar i en jobb som han begynte i for to uker siden som skal vare ut fødselspermisjonen min. jeg har termin 8 november. det jeg lurer på er når jeg skal føde får han permisjon fra jobben med lønn? vil jo også at han ikke skal ut i arbeid med en gang. mener å ha lest en plass at bf har rett på to uker permisjon når mor skal føde. er dette fakta? synes det er litt kjipt om han skal rett i arbeid dagen derpå. håper noen som vet.
Line m 3 Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Far har rett på 2 uker permisjon når du har født, ja. Om permisjonen er betalt eller ikke kommer helt ann på arbeidsgiveren hans. Enkelte bedrifter gir fedrene betalt under denne permisjonen, enkelte ikke
Makko med to små gutter Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Som line sier, alle har krav til 2uker fri i forbindelse med fødsel. Det må avtales med arbeidsgiver når disse dagene, men det vanlige er å ta de fra fødsel starter og 14dager fram... Om han får lønn er opp til arbeidsgiver. I stat og kommune får de det,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå