Gå til innhold

tusenfryd og 9 uker på vei? helt uaktuelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sist jeg var gravid sa legen jeg kunne gå på tivoli så lenge jeg ikke var kvalm men da var jeg 13 uker på vei når jeg gikk på tivoliet.

vil det være skadelig for ungen om jeg tar berg og dal baner nå?

vet liksom ikke om jeg vil stole på legen min. hun virker litt merkelig og skal bytte men likevel vil jeg gjerne høre hva noen av dere har å si på det! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at det i noen fornøylsesparker er flere karuseller som ikke anbefales for gravide...... hvem, hva og hvorfor aner jeg ikke.

Skrevet

Jeg ville ikke personlig ha gjort det.

Ikke greit å være kvalm og ta berg og dalbane, om du nettopp skulle ha spist noe,fks.

Jeg ville ikke likt å sitte bak deg ;o)

De har advarsler på alle sånne her i USA, mot at gravide ikke skal kjøre på sånne greier.

Skrevet

Jeg tok alt på tusenfryd når jeg var ca 8-9uker på vei med Daniel. Jeg visste ikke at jeg var gravid..

MEN; Jeg ville aldri gjort det igjen om jeg visste jeg var gravid.

Helt utelukket for min del. Da venter jeg heller til neste år.

Min mening...

Selv om det gikk bra med Daniel, ville jeg aldri tilgitt meg selv om det skulle gått galt og jeg visste at jeg var gravid..

Skrevet

Hadde ikke heftet meg en kalori å dra til tusenfryd å ha det morro.

Dere er overhysteriske etter min mening.

Skrevet

..og stol heller på legen din enn på dib-damer..

Skrevet

Morsomt å se, første gangen jeg har blitt "kalt" overhysterisk.

Jeg er langt ifra det, men hvorfor skal jeg drive å ta karuseller, berg og dalbaner som ikke er egnet for gravide...?

Når jeg var gravid med Daniel visste jeg ikke at jeg var gravid. Men hver gang jeg gikk av ett eller annet sa jeg alltid til typen: Åå, jeg har så vondt i magen. Ikke kvalm, men vond og øm.

Tenkte ikke mer over det jeg, 17år og ha det morro.

Gadd ikke å bry meg om det da.

Hadde jeg derimot VISST at jeg var gravid ville jeg virkelig blitt bekymret, siden jeg fikk så vondt i magen den gangen.

Alt gikk jo bra, men..

For meg er det allikevel en sjanse å ta.

Skrevet

Og btw: Man klarer seg faktisk ett år uten å kjøre karusell..!!

Skrevet

... og berg og dalbanene som er der.

Skrevet

ja man klarer seg uten men vil du ikke så bare kjør. jeg var i liseberg når jeg var 4 mnd på vei.. og tusenfryd noen uker etter det igjen. Kos deg du, å ikke vær hysterisk. altfor mange av dem her...=) tenk om de hadde levd før i tiden? åssen hadde dere klart dere?

Skrevet

På Tusenfryd står det advarsler på så og si alle karusellene, om at gravide ikke må kjøre.... Sannsynligvis går det likevel helt fint, om du bestemmer deg for å prøve:0)

Jeg er på ingen måte overhysterisk, og ekstremt glads i karuseller, men valgte likevel å la være da jeg var 10 uker på vei... Litt surt, ja :P

Men tenkte at OM det skulle på galt, ville jeg ha slitt med en helt fryktelig samvittighet...

Skrevet

En del av aktivitetene er merket med at de ikke er tillat for gravide. Dem er det nok best å holde seg unna, men ellers tror jeg det går helt fint.

Skrevet

Og bare så det er sagt, så mener jeg thundercoastern og den nye som ble åpna ifjor + jappen og den som går rundt og rundt.

Resten er det jo bare å ta, de er jo morsomme.

Men akkurat de er ikke noe jeg ville risikert et sv.skap på for å ha det gøy.

Og det er KUN de jeg kjører, jeg er mer futt og fart i, de andre går for sakte og er altfor kjedelig for min del.

;o)

Skrevet

Man hadde vel ikke berg og dalbanene på den måten som har nå, før i tiden heller da.

Hadde de..??

Skrevet

Er vel greit å reise men noen av karusellene bør man karnsje ungå de som lager mest press i kroppen....... Og greit å ikke gå på en karusell kvalm da.

Men er jo en del annet der også badeland for eksempel og masse mildere karuseller.

Jeg gikk når jeg var gravid med første men så kan jeg nesten ikke kjøre noe grunnet ryggplager alikevel så spilte jo da liten rolle for meg.

Tok turen med venner å koste meg alikevel jeg, gubben fikk kjørt så mye han ville fordi vi var flere og jeg nøyt dagen med venninne prat og mer. Alltid en bonus med en storfornøyd mann :-) (han elsker karuseller.) Men nå har jeg ei veldig god venninne som heller nesten ikke kan kjøre noe av karuseller da så jeg vet at på sånne turer så slipper jeg sitte alene å vente.

Skrevet

Man trenger jo ikke å la være å reise til tusenfryd bare fordi man er gravid, MEN jeg ville derimot ha holdt meg unna endel av karusellene/berg og dalbanene. Jeg var i legoland (riktignok mye lenger på vei enn deg, ca 8 måneder tror jeg), men da fikk jeg ikke kjøre NOEN karuseller. Ikke en gang tømmerrenna eller sånn gummibåtgreie som fløt nedover en elv. Det eneste jeg fikk gå oppi var slike barnetog og en barnebåt som styrte seg selv sammen med nevøen min. Det sto advarsler på alt og (siden det på meg var synlig graviditet) jeg ble også nektet å kjøre selv om jeg spurte om jeg ikke kunne få kjøre tømmerrenna sammen med hele familien.

Å ta med datteren din til tusenfryd, kose dere på hennes premisser i tog, båt, fly og andre barnekaruseller, bade i badelandet der og sånn det ser jeg virkelig INGEN problemer med. I forhold til det andre, så ser jeg ikke vitsen med å ta risikoen.

Skrevet

Hmm, vet ikke hvorfor jeg skrev datteren din, du skrev jo bare at du hadde vært gravid før. Men du skjønte gjerne hva jeg mente alikevel? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...