Gå til innhold

Hva med økonomien? hva med jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde ikke planlagt å bli gravid før om 1-2 år. Jeg er nå 5 uker på vei. Samboer er skeptisk til om det er økonomisk lurt å beholde barnet. Jeg får ikke noen støtte med penger(bare engangs beløpet) pluss jeg "kaster bort" den gode sjangsen og muligheten jeg har med yrkedsrettett attføring(muligheten til å komme meg tilbake i arbeid)

Jeg føler at jeg ikke klarer å ta abort, er allerede blitt glad i den lille klumpen inni meg.

Men det forandrer livet mitt veldig mye, og d gjør fremtiden usikker.Er 28 , har ikke noen utdannelse og har ingen jobb. Hvem vil ansette en gravid dame? Og om noen ansetter meg, tenk så sur de blir når jeg må gå ut i permisjon og de må betale for meg, etter at jeg bare har jobbet der i 6 mnd!!

Neeei dette var ikke et godt tidspunkt. Men jeg vet jeg har gode kvaliteter og kommer til å bli en super mamma:)

Noen som er i lignende situasjon?!

Eller vil komme med noen synspunkter?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slik jeg har forstått det så må ikke arbeidsgiver betale for deg i permisjon. (kun om du jobber i det offentlige tror jeg), og om du blir sykemeldt før permisjonen, så må arbeidsgiver betale de 16 første dager, så tar nav over.

ville hørt med nav ang dette, og ang mulighet til å få attføringen senere, Har du jobbet de 6 siste av 10 mnd (sykemelding teller) så har du krav på permisjon med lønn (betalt av nav, ikke arbeidsgiver)

ellers så er det ikke lett å vite hva som er riktig for dere.

jeg vet jo ikke hvordan økonomien deres blir om du velger å beholde. men selv om du ikke har jobb nå, så får du jo mulighet senere?, og endel støtte til utdanning finnes jo også, men vet jo ikke hvordan situasjonen din er. Jeg kan ikke komme med noen råd ang valget dere må ta, ønsket bare å opplyse om det jeg skrev over her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...