Gå til innhold

Hvilke matvarer handler dere inn for en uke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

varierer veldig det med meg hvertfall.... bruker å sette meg ned å lete etter gode oppskrifter, å så skriver jeg liste etter det... passer på å ha variert og itillegg kunne bruke opp alt som blir fort dårlig til flere retter...

Skrevet

Fire brød, 4-5 liter melk, to typer pålegg, kjøttdeig, svinekjøtt, kyllingfilet, egg, chili, hvitløk, wokgrønnsaker som jeg har lyst på der og da, ingr til pizza, kanskje rømme eller creme fraiche, kanskje litt brus. Og så spaghetti og ris og slikt innimellom.

Skrevet

Alt vi trenger. Om vi må i butikken for å etterfylle er jo hele poenget borte.

Brød oppbevares i fryseren, ellers holder det meste seg greit i kjøleskapet.

Skrevet

hvorfor kan man ikke gå på butikken flere ganger??

Handle inn for en hel uke gjorde man vel rundt 1930 eller noe??

Skrevet

Det er økonomisk. De fleste som forsøker opplever at det å planlegge hva man trenger og å gjøre storinnkjøp sjelden fremfor småhandel ofte, fører til redusert forbruk.

Og man sparer tid.

Skrevet

hvis man handler 5 ganger for 200, eller en gang for 1000... Ser ikke helt hvordan det da blir mer økonomisk. Vi har hvertfall opplevd at det er ting vi har glemt, også må vi på butikken igjen uansett de gangene vi har prøvd det.

Skrevet

Herregud da, er du tett eller? Jo oftere man er på butikken, jo lettere er det å skeie ut og/eller handle ting man ikke trenger. Dessuten er det ikke alle som har en halvtime-time å avse hver jævla dag bare fordi man ikke er i stand til å planlegge en ukes meny, og få med seg alt på en handlerunde.. På tide å bli litt mer strukturert kanskje?

Skrevet

Ja, det finnes sikkert plenty av unntak. Men mange opplever nok at desto oftere man går i butikken, desto mer ender man opp med å kjøpe. Det kan også være god økonomi å storhandle fordi man da kan planlegge uken ut fra visse ingredienser. For min del er det nyttig å planlegge middager for en uke av gangen, siden vi da kan legge opp til å bruke noe av de samme ingrediensene flere dager etter hverandre og dermed gjerne slipper å kaste halve brokkolier, åpna hermetikkbokser etc. som ikke blir brukt opp.

Men vi tar'n ikke helt ut. Storhandler en gang i uka, men fyller på med ferske grønnsaker, frukt og eventuelle brødvarer ved behov. De handles dog i en sjappe hvor man ikke får så mye annet. =)

Skrevet

Må bare flire av deg Pila og ordbruken din, hehehe

Skrevet

Hva er galt med ordbruken til pila nå da?

Skrevet

Det lurer jeg også på.. Kanskje hun skriver for forståelig..?

Skrevet

vi handler også bare en gang i uka - jeg fører regnskap og ser at vi sparer masse penger på det, nettopp fordi (som andre poengterer her) det er myye lettere å ta med seg massevis selv om man "bare skal en liten tur". Så når vi handler kun en gang i uka så slipper vi det. Handler det som står på handlelappen, og ferdig med den saken. Selvsagt må vi dra hvis vi har glemt noe, men det er sjelden. Sparer tid og penger, hva er vel bedre :) ? Handler da brød, melk, juice, pålegg, nok kjøtt og grønnsaker, pasta, ris og sånne ting..

Skrevet

noen spiser mer mat jo mer mat man har. Det blir kanskje ikke så økonomisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...