Gå til innhold

mensensmerter ble legevakten :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

La inn et innlegg her i går da jeg hadde mensen smerter. De gikk over på kvelden men kom igjen i dag. Skikkelige smerter,Spesielt i ryggen. Ringte på KK. Traff en hyggelig jordmor. Hun mente det kunne være urinveis infeksjon siden det ikke var kynnere med i bildet. Og dette måtte jeg undersøke hos legevakten da dette kunne utløse for tidlig fødsel.Hvis det ikke var det, ville de ha meg opp der.Dette skulle vise seg å mest sannsynlig være det. Hadde blod i urinen. Men det var vanskelig å konkludere med det hundre prosent. Legen hev meg på medisin med en gang. Skal gå på den i en uke men er eg ikke bedre innen to dager må jeg på KK. Så man skal ta alle smerter seriøst.Håper det går bra og at det går over innen to dager. Skikkelig fælt å ha så vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er 27+3

Skrevet

Det var nå bra at de tok deg seriøst og at du ble satt på medisin med en gang. Det er absolutt ikke kjekt å uvi, men vi får jo nesten håpe da at det "bare" er det og ikke noe annet da:)

Lykke til:)

Skrevet

ja det var kjekt at de tok meg seriøst. Hadde aldri dratt opp på legevakten hvis ikke jordmoren sa det.... Men de tok meg seriøst på legevakten og. Fikk komme forbi noen andre i køen også. Smerter skal man alltid ta seriøst.Det er kun man selv så vet når noe er gale....Og disse mensen smertene her var for vonde til at eg kunne slappe av i forold til de...

Skrevet

Banket de på på siden av ryggen din? Over nyrene..gjorde det vondt, var det ømt? Siden du har vondt opp i ryggen kan det jo være nyrebekkenbetennelse. Det var det som falt meg inn da jeg leste innlegget ditt. Har ikke hatt det selv, men er visst veldig smertefullt. Drikk mye (vann) for å få skylt gjennom nyrene og urinveiene, det er bra:) Noen sier biola er bra å drikke når du tar antibiotika, og appelsinjuice er visst bra for urinveiene....vet ikke hvor dette er dokumentert, men det er ikke farlig å drikke uansett da:) I moderate mengder:)

Dersom du føler deg i dårligere form eller får feber kan du kontakte legevakten eller fastlegen. Noen trenger å få antibiotika intravenøst dersom tablettene ikke fungerer. Vet om gravide som har fått det. Og alt har gått bra med mor og barn:) Føler du deg usikker på om det er noe annet så er det bare å ringe føden igjen:) Håper jeg gav deg litt håp og trøst. God bedring:)

Skrevet

tusen takk for gode tips:) Så skjønn du er:) Vanskelig å si hvor smertene var,men i korsryggen mest. og magen. det var mensen smerter lissom, med skikkelig krutt i. Eg hadde fryse byer men kan ha vært pga smertene. De målte tempen min når eg var der..og den var fin da. Kommer nok til å ringe føden hvis det blir verre. Skal rett å kjøpe biola og juice i morgen ihvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...