Tredjemann på vei :D Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Har dere noen rutiner på dagtid enda? Synes egentlig dagene her blir veldig rotete og masete... Når og hvor lenge sover knøttene deres f.eks.? (både natt og dag) Og pleier dere som ammer å gi en liten skvett hver gang babyen skal sove hvis den spiste masse like etter forrige dupp? Vesla her sover veldig bra om natten. Gir henne flaske og pupp før legging. Hun sover minst 4-5 timer den første økta og sover videre med meg til 9-10 tiden om morgenen etter å ha fått pupp. Hun er veldig urolig ved puppen på dagtid og bruker mye tid frem og tilbake før det virker tomt, men likevel er hun urolig etterpå og virker trøtt siden vi har brukt så lang tid på ammingen. Etter å ha holdt henne våken en halvtimes tid etter amming, gir jeg henne en kosetår før hun legges i vogna. Sover normalt 4 timer fra ca.11-15 hver dag, men etter det blir det bare rot og hun sover ikke noe særlig mer om vi ikke triller henne, kanskje en halvtime. Kveldsrutinen vår er: pupp, prøver å aktivisere henne litt (men hun er gjerne litt for sutrete), bad og på med pysj, pupp og flaske med MME (varierer litt rekkefølgen der da.) Føler ikke jeg får så mye tid til å prate med henne eller la henne ligge alene i våken tilstand for hun virker alltid litt misfornøyd, enten trøtt eller småsulten eller noe...
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 den neste slags rutinen vi har er at det stort sett er natta mellom 20.30 og 21.30... da sover ho til 2 eller 3.. så variere det etterpå.. soving på dagen har vi ingen rutiner på.... har du prøvd å legge ho under et leikestativ...?? der kan snuppa ligge opptil 20 min ca... om ho er våken og mett.... blir veldig sutrete om ho er trøtt... når det er surring med puppen er det gjerne fordi ho er overtrøtt.... virker det som...
Tredjemann på vei :D Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2008 Ja, jeg trodde det skyldtes at hun var overtrøtt, men hun kan også være slik like etter den 4-timers duppen sin, og også om natten etter 5-6 timers søvn, så... Hun kan sitte i vippestolen med sånn bøyle med leker på en god stund av og til og være fornøyd da. Kan hende det bare er noe jeg innbiller meg at en baby på 2 mnd skal være mye mer våken og opplagt, at min lille trenger en del søvn rett og slett.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 ikke lett å bli klok på de små... skulle fulgt med bruksanvisning.... ;o) her har snuppa ofte vært sutrete på dagen, men på natta ikke ett knyst,.,,, men virker nå mer våken og opplagt på dagen, tror det er mindre sutring ihvertfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå