Gå til innhold

hjelp ang. foreldrepenger! fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder på å fylle ut skjema for søknad om foreldrepenger... er det slik at man kan få beregnet det ut fra 6 av de 10 siste mnd og da ut fra de mnd man tjente best?

jeg hadde 100% jobb før jul og 75%etter jul... hvis det er slik kan jeg jo få beregnet etter 3mnd med 100% jobb... og hva må jeg skrive for å få til dette?

kan jeg dra ned på nav for å få ordnet dette? var der en dag, men fikk beskjed om at de ikke hadde kompetanse til dette... men hvor skal man ellers få hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav innhenter lønnsopplysninger fra arb.giver,og ber deg legge ved siste lønnslipp. De regner ut inntekta fra ssite lønns,akkurat som de gjør når en blir sykemeldt.

Det er det de gjør til vanlig hvertfall.

Ta deg en tur på et nav-kontor og få litt hjelp med dette,så du får mest mulig penger:-)

Tror faktisk det kan bli et problem å få beregnet penger fra før jul...

Da må arb.giver jukse noe voldsomt med papirer for å "bevise" at du ahr fått den lønna nå i det siste.

Trodde dette med 6mnd- 10 mnd var at du måtte ha vært i jobb i 6 av de siste 10 mnd..

Skrevet

ingen flere som kan vite noe om dette?

Skrevet

En jeg kjenner gikk ned i stillingsstørrelse ca 2 mnd før termin.

Når hun gikk ut i permisjon fikk hun permisjonspenger fra arb.giver beregnet ut fra den nye stillingsstørrelsen, i tillegg fikk hun et lite beløp hver mnd fra nav fordi hun hadde hatt større stillingsstr. i nesten hele beregningsperioden (10 mnd).

Så ikke gi deg enda.

Skrevet

Og nei - arb.giver trenger ikke jukse for å vise at du har fått høyere lønn i det siste, men må nok bekrefte tidsrommet du har hatt en høyere stillingsstr.

Skrevet

Hvis du sender ved lønnslippenne fra de 10 siste mnd, får du nok beregnet gjennomsnittet ut i fra de. Det gjorde iallefall jeg, selv om at jeg gikk ned i stilling like før permissjonene...

Skrevet

Om du har hatt varierende inntekt på mer enn 25% dif. så kan de ta et representativt snitt. Du får ikke for de 6 beste av de 10 siste.

du har jo avvik på 25%

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...