Gå til innhold

Jævlig lei barnehage debatten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke dere bare drite i når andre sine barn begynner i barnehagen?

Synest faktisk at de fleste barn børr begynne i barnehagen mellom 1 og 2 år jeg, og dersom noen må benytte seg av barnehage når ungen er 6mnd så går det nok i de aller fleste tilfeller veldig bra.

Det er gjort lite forskning på hvordan barn reagerer på å begynne tidlig i barnehagen, og de to forskningene jeg kjenner til på området (en amerikansk og en svensk) har svært motstridene resultat. Så stort sett blir det bare synsing...spesielt her inne! (av mennesker med liten kunnskap, ofte!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen!!

Gud hjelpe meg så lite toleranse det er for at andre ikke nødvendigvis velger det samme som en selv!

Får krysse fingre for at en klarer å formidle andre verdier til sine små, enn at "alt JEG gjør er til enhver tid riktig-det andre gjør er sannsynligvis bare feil, feil, feil."

Skrevet

Du ser det litt selvmotsigende i å erklære at folk bør drite i når andres barn begynner i barnehagen, for så å komme med en påstand om at "de fleste barn bør"? =)

Skrevet

Haha, tenkte det samme som deg Pila. ;o)

Skrevet

Så selvmotsigende du er.

Ellers er du så heldig at du kan slippe å lese tråder du ikke har interesse av. Benytt det ;-)

Skrevet

Hvrodan har dere egentlig råd til å gå hjemme med barna utover 1 år? Er typen din full av penger, bor du fremdeles hjemme hos mamma, eller er du arbeidsledig eller trygda?

Av alle mødre jeg kjenner, har to av dem råd til å gå hjemme med barna sine så lenge de vil. Men det er fordi den ene arvet mangfoldige millioner da pappaen hennes døde for noen måneder tilbake.. Den andre bor hjemme med foreldrene sine og har ingen utdannelse eller jobbet en dag i sitt liv. Ergo, pappa betaler.. Og da har man jo råd til slikt..

Skrevet

Oyyy...

Klarte jeg virkelig ikke å provosere noen med utsagne om at "man bøt beggynne i barnehagen mellom 1-2 år? Hjelp! Trodde jeg skulle bli halshugd.

Ja det er teit å lage en ny tråd om at jeg er lei diskusjon...hehehe

Men annen hvert innlegg nedover her handlet jo om barnehagestart. Har lest disse 100ganger før, engasjert meg, men gidder ikke lengre opne dem, hvet jo hva som står: "Dersom man har velgt å få barn bør mor være hjemme minst til ungene er konfirmat og helst lengre, vist ikke kommer barne til å utvikle angst, dette hvet jeg fordi jeg har jobbet som dagmamma/assistent i 1 år, og leste om dette i se og hør også..."

Ble rett og slett sur av å ikke finne en enest innlegg som fristet å lese...

Skrevet

Hehehe.....har ikke hatt "type" siden jeg var fjortis tror jeg, men mannen min tjener godt og og vi hadde derfor råd til at jeg gikk hjemme ett ekstra år. Full av penger er han ikke, heller ikke mangemillionær og vi bor heller ikke hjemme hos foreldrene våre. ;o)

Skrevet

Oi. Jeg må begynne å kjøpe se&hør siden bladet er slik en god kilde til kunnskap.

Skrevet

Mini her i huset dro rett fra barsel til barnehagen han!

Enig, jeg er også ganske LEEEEEEI!!

Skrevet

Bra, det å ha meninger om andres valg er lavmål : )

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Komatrollet: Det er mange som kombinerer det å være i jobb og å være hjemmeværende. Man kan f.eks jobbe kveld og helg, mens partneren jobber dagtid, så er alltid en forelder hjemme med ungene. Slik gjør vi det - fordi det ellers ikke hadde gått opp økonomisk, men bare enn så lenge. Til høsten må hun som etåring til store, stygge farmor og ha det forferdelig med å kose seg med farmor og andre barn, så mamma kan være så egoistisk at hun tar en utdannelse. Da kan mamma etter noen år bli en egoist som får en jobb hun trives i og en lønn som gjør at vi kan unne oss mer.

Skrevet

Dette er en aldeles absurd ytring! Det er faktisk høyst påkrevd at man som individer og samfunn har meninger om andres valg.

Skrevet

Ja da kan du bare glede deg til 18.August =)

Skrevet

Hva skjer 18august?

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Meg? Jeg gleder meg til en unge jeg. En slem en!

Skrevet

Høysesong for barnehagestart. Alle skal spørre minst to ganger hver om;

- Barnehageassistenten er normal

- Hva man bør ha av utstyr i bhg

- Hva barna skal ha i nisten

- Forslag på kreativ niste

- Sovetid i barnehage

- Hvilken vogn som er best som sovevogn

- Hvordan man kan saksøke bhg for å ha ødelagt sovevogna

- Hvilken vinterdress som er best

- Om reima virkelig er verdt pengene

- Barne blir bitt i bhg, hva skal man gjøre

- Har barnehagen lov til å ta bilder

- Bør ungen få være med på turer i bhg

- Hva skal barnehagebarnet ha på føttene

- Søskenrabatt

- Er det riktig pris på kost

- Er det greit å betale bhg regningen litt for sent

- Kan barne mitt spise ketchup i bhg

- Bursdagsfeiringer i bhg; sukker

- Barnet mitt gråter når jeg går, er jeg dårlig mor

- Barnet mitt ler når jeg går, hater barnet meg

osv

Skrevet

Hahahaha....

Kan ikke du lage et innlegg med fasitten på som vi hoder oppe, så vi slipper dette da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...