sjokopops Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Ser det er så mange som svarer "hva andre gjør bryr jeg meg ikke om" og "vi har ingen rett til å dømme andre". Men dette gjør vi sikkert oftere enn vi er klar over, alså å dømme andre!!! Har vi "lov" å dømme andre og når evt mener dere at dere gjør det med rette??? Få noen synspunkter på dette!!
Gjest Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Dømmer gjerne jeg..... når det er snakk om helt horrible ting som neppe er positivt for noen.
~sjiraff~ Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Da de kjøper solbriller til 3500 kr? Hehe.. De aller fleste "dømmer" hverandre daglig egentlig. I hvilken grad vi har rett til det eller ikke, er jo en annen diskusjon. I utgangspunktet burde vi jo la folk gjøre det de mener er det beste selv, så lenge det ikke går utover liv og helse.
Gjest Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 De fleste vil ha dømmende tanker ang. visse ting uansett....terkselen varierer selvsagt en hel del....
sjokopops Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2008 He he, hadde aldri trodd de solbrillene skulle få så mye oppmerksomhet.....
Ioren Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 Jeg mener man har lov til å dømme når utfallet er skadelig for noen som ikke kan forsvare seg selv. Hvor terskelen går der er opp til hver enkelt
TheGuy Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 Man har en udiskutabel rett til å dømme de som bruker overdreven tegnsetting.
TheGuy Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 Og det er ikke sjelden det skjer? Hæ ,sexy? ;-)
RødRev Skrevet 13. juli 2008 #9 Skrevet 13. juli 2008 Siterer Jesus jeg: "Døm ikke, for at ikke du skal bli fordømt". Det prøver jeg å forholde meg til! Men er vanskelig da..
Labambie Skrevet 13. juli 2008 #10 Skrevet 13. juli 2008 Haha! Jeg måtte flire når jeg leste overskriften og hvem som var HI... Du var jo selv rimelig nådeløs når det gjaldt solbrillene..
sjokopops Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. juli 2008 Herregud!! Jeg gidder ikke begi meg ut på en ny runde med de solbrillene. Jeg har aldri sagt at jeg ikke dømmer.....SLUTT Å PUTT ORD I MUNNEN PÅ MEG. Du irritere meg..........
Cat.68 Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 Vi har vel alle grenser hvor vi dømmer. Men det er en veldig forskjell på å fordømme en handling og å dømme personen bak handlingen.
RødRev Skrevet 14. juli 2008 #13 Skrevet 14. juli 2008 For å være pirkete, så tror jeg den eneste historien om løver i Bibelen er Daniel i løvehulen, hvor Gud faktisk REDDET Daniel fra løvens gap. OG det er faktisk slik at Jesus kom etter moseloven og oppfylte den. Så da blir man ikke lenger dømt etter sine handlinger, men blir rettferdiggjort ved TRO! So there. Det var dagens preken. Beklager avsporingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå