Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Er det noen som vet om noen slankepiller som faktisk funker? Skulle ha gått ned minst 10 kg, trener og spiser sundt og variert, skjelden godteri, men ingenting hjelper.... Noen som kan hjelpe??
Gjest -<<- Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Reductil, xenical og acomplia er de tre medikamentene som brukes innen medisinen. Disse har dokumentert effekt, men også ganske heftige bivirkninger. Kravene for å få dem - de er reseptbelagte - er vanligvis en BMI over 30 eller en BMI over 27 og overvektsrelatert tilleggssykdom.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Tror nok ikke at jeg får resept på slankepiller, så skulle gjerne hatt noen som ikke var reseptbelagte......
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Hvis du gjør som du sier her: Trener regelmessig, spiser sundt og variert, så er det faktisk noe galt dersom du ikke går ned i vekt.. Da bør du gå igjennom kostholdet ditt en gang til å se hvor ærlig du er ovenfor deg selv eller sjekke stoffskiftet ditt... Piller er ikke løsningen desverre!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 Har også tenkt på dette med stoffskiftet, hvordan finner man ut av det egentlig? HI
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 Blodprøve hos legen. Du kan be om det selv neste gang du er der! Dersom du har lavt stoffskifte er det også vanlig å: Fryse mye, tørr hud, håravfall, vektøkning osv..
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 Takk for tipset! Tror jammen det kan være diagnosen min jeg...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 30 days funket på meg Gikk ikke ned 10 kg da..Men 3
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #9 Skrevet 13. juli 2008 Legger også ved litt info fra Lommlegen ang. prøvesvar på testen. Kan være greit å merke seg dersom du ligger i grenseland på testresultatet. ** Det er mange som lurer på hva "verdiene" betyr når man får mål stoffskiftet sitt. Det er mange prøver som kan måles og det er kombinasjonen av disse som gir best informasjon om stoffskiftet er forstyrret eller ikke. Hypofysen i hjernen lager et hormon som heter "thyroidea-stimulerende hormon" (TSH). Dette hormonet virker på skjoldbrusk-kjertelen (thyroidea) som igjen frigjør stoffskiftehormonet "fritt T4". Jeg tror verdien du refererer til er TSH. Den skal ligge mellom 0.2 og 4.0 vanligvis. Verdien på T4 ligger vanligvis mellom 12 og 25. Man kan godt ha symptomer på stoffskifteforstyrrelser men prøver som ligger innenfor "normalområdet". Noen ganger er det også grunn til å behandle selv om verdiene er normale, men kanskje nær yttergrensene. Vennlig hilsen Dr. Roar Pedersen, røntgenlege **
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå