Gå til innhold

Noen som går på HiT her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså Høgskolen i Telemark? Jeg venter på at restetorget skal åpne neste mandag, og er så spent at jeg tenker ikke på annet..men er det noen som vet om bed. øk på HiT er veldig populært og blir fort fyllt opp?? Jeg skal ta bed.øk for å så ta eiendomsmelgling i bø. Kommer jeg ikke inn i år, så er jeg nærmere 30 før jeg er ferdig utdanna, og det er veldig kjedelig om jeg må vente et år med å begynne:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok at du kommer inn på bed.øk.. er ikke det bare sånn årsstudium eller skal du ta 3 år?

Så forresten at du hadde tatt reiseliv.. tok du det i bø eller?

Jeg gikk reiseliv i fjor jeg.. i bø.. men har søkt sykepleien i porsgrunn i år. håper jeg kommer inn.

Skrevet

Ja det er bare et årsstudium... lettere å komme inn da? Ja har tatta reiseliv, men ved Treider College.. helt bortkastet ser det ut til...derfor har jeg bestemt meg for å gå eiendomsmegling, men siden jeg er veldig sent ute til å søke, så er det nok fullt i Bø i år. Derfor skal jeg ta bed.øk først, for da tar jeg 5 av de 8 faga i 1.klasse på e.megling. Trenger bare ta de resterende 3 faga i 1.klasse. Får håpe du kommer inn på sykepleien da! du søkte ved ord. opptak du?

Skrevet

Ja du kommer nok helt sikkert inn. Pleier å være lett å komme inn på årsstudier.. har jeg hørt hvertfall.. men man vet jo aldri selvfølgelig.

Eiendomsmegling blir nok bra!:) Høres spennende ut.

Hva er ord.opptak? har aldri sjønt det jeg..:) jeg bare søker jeg:)

Skrevet

ord.opptak = ved søknadsfristen som var 15.april? Eller satser du på resttorget du også? Hvis jeg er så heldig å komme inn på bed-øk, så er jeg enda mer spent om jeg kommer inn på e.megling neste år... i år er visst snittet rundt 46-48, og jeg har ikke mer enn 41,7 (etter fullført bed.øk)...:/ noe jeg kan rekke å gjøre for å forbedre det tru? (eller tar de inn folk som har lavere snitt enn 46-48 også?)

Skrevet

ja ved søknadsfristen 15april.. så har venta leeenge nå.. får vel svar i neste uke håper jeg!

det spørs jo hvor mange som søker på eiendomsmegling til neste gang når du skal søke da.. hvis det er kjeempe mange som søker så kan jo snittet stige til 50 også for den saks skyld.. så du får håpe at det ikke er så mange søkere..

men ellers så kan du jo ta opp fag fra videregående hvis du får tid til det under årsstudiet da.. men du får jo også 2 alderspoeng fra hvert år etter fylte 20 år.. du har regna med de eller?

Skrevet

ja, jeg har 8 alderspoeng..de er innbakt i 41,7! heh.. ta opp fag fra vgs? som jeg allerede har bestått? enda en ting jeg lurer på: hvis jeg tar bed-øk så er det kun 3 fag jeg behøver å ta 1.året på e.megling. er jo litt kjedelig å bruke et helt år på kun 3 fag! Kan jeg hoppe rett inn i 2 året på e.megling, og heller ta disse 3 faga ved siden av i løpet av studiet?

Skrevet

ja ta opp fag fra vgs og forbedre de.. få bedre karakterer og prøve å heve snittet ditt.

Angående å hoppe rett inn i 2.året det vet jeg ike.. du får sende en mail til instituttleder i bø og spør. Der kan du få svar på det du vil sikkert:) Men det som kanskje er lurest, er å bare begynne rett på 1 året e.megl også heller ta ett eller to ekstra fag som de har i 2.året.. så har du ikke 1000 fag å forholde deg til... men så får du litt mindre 2.året liksom.. ?

Skrevet

Ja, det er sant...ikke så dumt.. så ligger jeg hele tiden litt på forskudd kan du si. Får håpe vi kommer inn på det vi vil:)

Skrevet

ja kjempe greitt å ligge litt på forskudd.

Er det i porsgrunn bed.øk er eller?

ja jeg håååper jeg kommer inn.. snittet på sykepleien i fjor var 42.. og jeg har 45.. så jeg bør vel komme inn da?

Skrevet

ja, bed.øk er i porsgrunn. Er i bø også, men vil gjerne slippe å pendle mer enn jeg må. Ja, får da satse på at du kommer inn med det snittet der! :)

Skrevet

ja kjedelig å pendle.. spess når man har små barn som må i barnehage osv.. jeg skulle jo egentlig fortsette på reiseliv i bø.. men jeg vil heller gå sykepleien. Det blir lettere for alle sammen:) Gleder meg til å begynne

Lykke til med resteorget da:):)

Skrevet

Takk for det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...