Gå til innhold

kossn vil du beskrive rie?


Anbefalte innlegg

Skrevet

lure veldi på d... tenke at alt æ merke i magen e kynnera.. men kan jo hende æ har noen maserie uten å vite d..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil beskrive en ri noe sånn som dette:

Først strammer magen seg veldig,og jeg kjenner at det gjør litt vondt nede i magen. Noen kjenner riene godt i ryggen også.

Hos meg får jeg problem med å snakke midt i en ri, forsvinner litt inn i megselv og konsentrerer meg om å puste dypt.

Riene er lette å ta tiden på,og får en slags "topp" midtveis.

 

Skrevet

Når det er skikkelig rier er det så vondt at du ikke er i tvil. Men maserier kan være helt smertefrie. Jeg hadde smertefrie, men hyppige, rier i mange timer før det ble noe skikkelig action og tur på sykehus.

 

Forskjellen på maserier (eller tidlige rier) og kynnere opplevde jeg slik:

- riene var mer avgrenset

- de gjentok seg regelmessig

- de forandret seg ikke hvis jeg slappet av/var aktiv

- det føltes både i rygg og mage

- sammentrekningen "dirret" på en annen måte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...