Gå til innhold

Nå tar jeg opp kampen mot kiloene.


polarn & pyrene

Anbefalte innlegg

Nå har det gått 9 uker siden fødsel/ks. Og imorgen mandag begynner jeg å tenke på hva jeg spiser og skal begynne å trene litt lett igjen med fort gange. Så får vi se hvor lenge jeg klarer denne gangen, men jeg har aldrig vært så motivert til å gå ned i vekt som nå. Håper å kunn egå ned 10-12 kg frem til neste sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi to :) Tulla mi på 9 uker har allerede vært med mammaen sin på gode gåturer. Går som svetten siler.. kjempe deilig å endelig kunne bevege seg, i tillegg til at det brenner kalorier. Har godt og vel 10 kg igjen før jeg når trivselsvekta mi. Har meldt meg inn i vg nett sin vektklubb jeg da. Gikk ned med den før fødselen og synes det fungerte kjempe bra for meg :)

 

Kanskje vi kan "dra hverandre" i gang! Mye lettere å motivere seg når man er flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt dra hverandre igjan ja. Godt å ha noen å jobbe mot. Tok min første jogge tur i går kveld og skal ut igjen i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er da :) Har funnet frem joggeskoene mine, men ikke kommet lenger, hehe! Går gode turer da.. dro med mann og barn på en nesten 2 timers gåtur i går, gjør godt det og. Jeg var i alle fall svett og god etterpå :)

 

Synes egentlig jogging er tortur kjedelig, men det er effektivt og unnagjort mye raskere enn en gåtur.. så må vel snart få satt igang selv og. Skal snart ta fatt på elixia igjen og, må sjekke hvor gamle barna må være før man leverer dem på barnepass - noen som vet?

 

Skal i bryllup neste måned jeg da, og har håp om å komme inn i en av mine gamle kjoler. Jeg er med på en liten uformell konkurranse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente forresten i innlegget øverst at jeg gikk ned med vektklubb før jeg ble gravid, ikke før fødselen, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skla også i bryllup neste mnd og SKAL inn i min kjole som henger her.

Hun skulle ha giftet seg i 2007, men fikk barn i stede, men jeg kjøpte meg kjole i fjord da.

 

Så i kveld skal det ut å jogges igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at dere er i gang. Jeg har såvidt begynt jeg også. Jeg har som mål og gå ned 7-8kg før året er omme, og holde meg der. Jeg går også turer, og prøver å få til de anbefalte 10 000 skrittene pr dag. Skrittelleren fungerer foreløbig bra som motivasjon, men jeg gleder meg til å begynne på elixia igjen, selv. Barna må forresten være 8uker for å bli levert i barnepassen, så det er bare å starte M :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg vurderte også å bli med i vektklubben, men på siden deres står det at man ikke kan være medlem så lenge man ammer så da blir det uaktuelt for min del..

 

Men jeg har også ca 15 kilo for mye på kroppen som skulle vært av...

Jeg er på beøk hos mine gamle denne uken så tenkte jeg skulle få med de og gå tur med vesla :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har også 10 eller 15 eller 20 kg for mye.. hehehe.. har starta å gått turer nå hver dag... så får jeg kanskje begynne på 3t når birk har blitt større å kan passes på barnepass eller nå... åsså skal vi jo begynne på babysvømming så blir jo litt bevegelse der også.. hehe.. Men det viktigste er nok å unngå søtsaker hver dag.... så blir spennende.. kommer jo ikke inn i buksene så her MÅ det gjøres noe:)! Litt kjipt at ikke amminga gikk i orden for man forbrenner jo ganske mye ved å amme..meen meen.. ikke alt kan gå som en drøm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble medlem igjen (vektklubb) til tross for forbud under amming. Er flere ammende der inne. Hele poenget med vektklubb er at det skal være en livsstilsendring og ikke "ni-slanking"... Har satt meg et mål og plusser bare på litt ekstra i løpet av dagen. Det er visst ikke mer enn ei brødskive og et eple ekstra som skal til med hensyn til ammingen. For min del blir det å få en pekepinn på mengde mat i løpet av dagen, samt å se hvor mye jeg faktisk må jobbe for å få av igjen et stykke kake f.eks, smaker ikke alltid like godt da, hehe. Pluss at jeg blir gira av å følge kurven.. se at det faktisk går nedover!

 

Vi burde fått igang noen skikkelige turer lykkebabyen (og andre i oslo området!) Er kjempe fint å gå inn til forskjellige hytter.. Skjennungstua for eks :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei M!

 

Jeg blir gjerne med på lange trilleturer i Oslomarka, er jo deilig komme seg ut :) Selv om jeg er tilbake der jeg skal være på vekta, så er det jo deilig med treff hvor vi triller og ikke bare sitter på cafe og gomler kake!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trilleturer er jeg som sagt ABOLUTT med på!! Deilig å tråkke på.. i tillegg er det stort sett servering på hyttene når vi kommer frem, så da slår vi to fluer i en smekk! God tur OG kaker (som kan spises med god samvittighet!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg var ute og trillet en tur i går. Eller har det bare vært masse regn her i trøndelag så det har ikke blitt mye trilling.... Har vært på shopping et par dager da så har blitt litt trasking der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere damer?

 

Min nye motivasjon er at jeg skal inn i en av mine gamle kjoler neste mnd :) Går foreløpig rette veien.. og krysser fingrene for at jeg ikke trenger handle inn nytt, enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute å jogget 7 av 10 dager og ordentlig stolt av meg sevl. Vekten viser litt mindre enn den gjorde. Så nå håper jeg det bare går nedover og så lenge jeg jogger og ammer + tenker på hva jeg spiser skal det gå ned nå.

 

klapp på skulderen min hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapp på skulderen ja, så flink du er :)

 

Jogger du alene eller med vogn? Prøvde meg på litt jogging med vogn i dag jeg da :) Tok det i forbindelse med en laaang tur. Kjenner det i leggene nå, så spent på om de streiker i morgen, hihi.. Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er..;)

 

jeg har også bestemt meg for å gå ned.. prøver å endre kostholdet drastisk.. har meldt meg på grete roede kurs fra august av og.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...