Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Kan ikke skjønne at jeg skal ha det. Jeg har pcos og har brukt provera og pergo for å bli gravid. Det var helt tilfeldig at jeg så det på lab`en når jeg skulle ta prøver der og journalen min var oppe. Er i 12.uke og har ikke hatt noen problemer annet enn litt brun utflod som bekymret meg en gang. I så fall burde hun jo si fra om det så jeg er klar over det om det er et svangerskap utenom det vanlige. eller?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 du er sikkert overvektig..... derfor....
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Nei jeg er ikke overvektig. Har bmi på 22. det er jo ikke noe grunn.. Bare lurer på om de med pcos har risikosvangerskap?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 nei de har ikke det...... andre sykdomer da sikkert.... det er nok en god grunn til det , kommer ikke ut av det blå..
Erisa* Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 Hei! Jeg vet ikke hva som skulle være grunnen til det, men kan du ikke spør legen din, eller jordmor? Det er jo rart om det stemmer uten at du har fått vite hvorfor!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 Kanskjer det har blitt oppfattet som at du har hatt bløding (utfloden), og at det betegnes som risiko?
LINM Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 JO de med psos har på en måte risiko svangerskap. Har selv pcos . Prøvd å bli gravid i 3 hele år før det endelig klaffet etter kikkhull operasjon. Det står også risiko i mine papirer. Vi har 40-50 % større sjans for å utvikle svangerskap diabetes . Vi har større sjans for å miste de 12 første ukene. Og noen få av oss føder for tidlig. Men dette er sjelden. Derfor bør vi følges tett og også med glukose belastning. Jeg har blitt fulgt gått opp. Er no 30+5.
Gjest -<<- Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 PCOS gir økt risiko for spontanabort, svangerskapsdiabetes, høyt blodtrykk og prematur fødsel. Visstnok.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #9 Skrevet 13. juli 2008 Rent "tekstbokmessig" så har du et risikosvangerskap siden du har pcos, og derfor står det i journalen din. Kan høres litt mer dramatisk ut enn det nødvendigvis er. Hilsen lege
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #10 Skrevet 13. juli 2008 Jo jeg skal jo selvfølgelig spørre om det. Men så det på lab`en etter timen. Og har ikke time før om 4 uker igjen, derfor fikk jeg ikke spurt. Da regnes vel pcos som risikosvangerskap på papiret.Var ikke klar over det jeg. Men takk for alle svar! Begynte å lure på om hun hadde sett noe hun ikke fortalte til meg, men da kan jeg jo bare roe ned:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå