Alexandra08 Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Det er sikkert litt frekkt å spør, men må bare, venter baby i oktober, er førstegangsfødene.. gruer meg så klart til fødselen, men det eg har mest angst for er å bli klippet?!?!?! :( off, det høres såååå vondt ut:( får vi bedøvelse? har vi så vondt av riene at vi liksom ikke kjenner at noen skal klippe oss der nede? er jo gaaanske følsomt likosm!! eg kjenne eg blir heilt kvalm av å tenke på det!! eg synes det er vondt å skjære seg på en papir ark:(:( erfaringer??
tanyathe Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 jeg kunne ikke kjenne noen ting når de gjorde det, det er andre ting man tenker på så men kjenner ikke smerten av akkurat klippingen....
Alexandra08 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2008 Det har eg hørt flere si, å då blir eg nesten mer bekymret, kan vi virkelig tenke på noe annet eller ha det så vondt at vi rett og slett ikke kjenner å bli klippet, off, då må eg kanskje begynne å bli mer bekymret for sjølve fødselen
suski22.12.08 Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Klippingen var det eneste som ikke gjorde vondt i det hele tatt:-) Får ofte bedøvelse på forhånd. Før jeg fødte så jeg liksom fpr meg en stor saks som klippet i vei. Grøss og gru. Nei vet du? Det er ikke sikkert at du skal klippes. Det eneste jeg kan love deg er at du ikke kommer til å se tilbake på en evt klipping som noe fælt. Der og da vil du nok ha ut den babyen så fort som mulig, og hvis klipping må til så tenker de fleste: FXXXX MEG PÅ TIDE! Hele opplevelsen er nokså uta-dæ-sjæl-opplevelse vil jeg tro, god eller dårlig fødsel. Så å forestille deg hvordan det kommer til å bli er helt umulig. Mitt eneste råd er å bruke en del tid før fødselen på å kjenne hvordan du puster og bli fortrolig med pustekontroll. Det tabbet jeg meg så vanvittig ut på. Slet meg helt ut på å spenne meg og kjempe mot smertene, og jeg angrer fælt på det.
oktoberjentene;) Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 slapp helt av var verre for mannen min å høre at jeg ble klipt, en for meg som faktisk ble det merker det ikke da
Mrs. Bouquet Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 For min del kjentes det ut som et eneste langt klipp når hodet til babyen står i åpningen. Selv ble jeg visst ikke klippet, da legen mente det gror finere om man revner av seg selv.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 Jeg ble klippet. Men har forstått det sånn at de unngår helst å klippe nettopp fordi det gror bedre om man revner litt. Kan for min egen del si at jeg kan ikke huske det gjorde vondt i det hele tatt da de klippet. Alt det andre var mye værre... Og hos meg var det sånn at da de klippet hadde fødselen pågått så lenge at det eneste jeg tenkte på var at babyen måtte ut.. Det var mye værre med symfysetrykk, tang og sugekopp...
Krissy78 Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Du må ikke tenke så masse på klipping. Jeg ble ikke klippet i det hele tatt og jordmoren var bare helt fantastisk. Vet at det ikke er så lett, men prøv å ikke stresse... :-) Uansett så blir resultatet fantastisk til slutt!! Gled deg til å bli mamma...
<3tobarnsmor<3 Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Har også tenkt på dette. Det jeg gruer meg mest til er å presse ut babyen, å kanskje revne eller bli klippet. Syns det høres så fryktelig vondt ut. Men som dere med erfaring sier så er det sikkert mye annet og konsentrere seg om, så vi får satse på det
minimee->Trym Skrevet 14. juli 2008 #10 Skrevet 14. juli 2008 Egentlig mye jeg gruer meg til fødselen! Har litt angst! Vet det er en helt normal prosess, og ønsket om et sunt barn overgår selve skrekken for klipp og spjæring.... Håper bare alt går riktig for seg ;-)
Mamsen87 :) Skrevet 14. juli 2008 #11 Skrevet 14. juli 2008 Hei! Jeg gikk med samme "klippeangst" selv sist svangerskap. Det var det værste som kunne skje!! Mamma ble klipt og sa det værste var lyden av klippet. Men.. Det endte med at jeg ble klipt pga. han måtte bli tatt ut med sugekopp. Det gikk veldig fint faktisk! Da de tok fram selve "saksa" så begynte jeg og skrike, jeg var LIVREDD!! De satt bedøvelse først, så klipte de midt i en rie og jeg kjente ingenting! Jeg spurte etter ria "når skal dere klippe da, jeg orker ikke og vente på det her" og da svarte de at nå hadde de klipt (om jeg må klippes igjen skal jeg skrike igjen, for en lyd av og bli klipt orker jeg hvertfall ikke;) Vet ikke om det var den lokalbedøvelsen som hadde med dette og gjøre eller ikke, men jeg slapp unna og ha vondt i det babyn kom ut også. Jeg merka rett og slett ikke at baby'n på 4,1 kilo gled ut! Så jeg måtte spør om han var ute da neste rie ikke kom:) Ikke merket jeg sugekoppen ble festa heller, den er ganske stor!! Og den glapp av hodet hans en gang og måtte festes på nytt.. Følte meg ganske så mørbanka dagen etter, men absolutt ingenting og grue seg til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå