Gå til innhold

mannen min slo dattera vår i går...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han mista helt besinnelsen og slo hun, jeg ble helt forskrekka og tok henne opp og begynte å gråte jeg også. Hun var rød på underarmen. Mannen min og jeg har omtrent ikke snakka sammen det siste døgnet, det er jo utilgivelig å slå, tenk hvis han gjør det igjen, jeg kan jo ikke la han passe på henne noe mer...både jeg og mannen min er lei oss, vi vet ikke hva vi skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkars deg og jenta!!!!

Har dere vert uklar om slik "oppdragelse", og ulikt syn på slikt kanskje? Altså at du ikke synst det er greit, men kanskje han synst det er greit å bruke den gamle metoden?

Skrevet

Slikt hadde jeg aldri godtatt. Er bare å si at dette ikke må skje igjen. Da får du isåfall pakke sakene hans og kaste ham ut.

Hvor gammel er datteren deres?

Skrevet

Hadde heller ikke godtatt det! Dette må barna skjermes for, og det er heller ikke akseptert i norsk lovgivning.

Selvsagt kan en være uenig om oppdragelse, men visse ting kan ikke fires på. Heller ikke kan det aksepteres at man gjør sånt i affekt. Kan tolerere mye, men ved en evt gjentakelse når det gjelder å slå barn hadde det vært over og ut.

Skrevet

HI her...

hun er 16 mnd, det er ikke det at vi er uenige i barneoppdragelsen, han mista kontrollen (noe han mener han ikke gjorde, men jeg mener det) Han vet at å slå barn gjør man ikke...men han gjorde jo det likevel. Det er helt forferdelig, jeg får så vondt at lille jenta, tenk hvis hun får varig mén av det, at hun har marerritt o.l.

Skrevet

Jeg hadde kaldkvelt mannen min, om han slo dattera vår... uansett om han mista besinnelsen eller ikke. Og her i huset er ett eneste slag, ett for mye... uansett!!!!

Skrevet

Hun får ikke varig men, og kommer ikke til å huske det. Sikkert mange her inne som har fått seg en klaps som barn, uten at man kan si at en har tatt skade. MEN; det er likevel helt uakseptabelt! Greit at han er lei seg, men han har tråkket over en grense. Selv om han egentlig er imot fysisk avstraffelse i oppdragelsen, har han nå tydd til slag en gang, og det før trassalderen setter inn! Dette kan ikke gjentas, og hvis det er slik at han blir så sint at han mister kontrollen bør han snarest begynne å lese bøker om 1-2-3 åringen for å kunne være best mulig rustet i fremtiden, og for å ha andre knep før han blir for sint. Forslag til titler på bøker: Å sette grenser for barn, Forstå 2 åringen, Gode knep for småbarnsforeldre.

Skrevet

Barnevernet.

Mannen din er SYK

Datteren din kan få psykiske problemmer, vil du tilate dette?

Tror du virkelig han ALDRI kommer til å gjøre det igjen??

Hun er 16 mnd, herregud!!

I sjokk her..!

Skrevet

Siste anonym her kan bare gå å henge seg. Det var et fryktelig usakelig innlegg og det er slike innleg vi skulle ønske vi slapp her inne.

Sitter ofte med ting jeg skulle ønske jeg kunne drøfte med noen, og vurderer Dib,men dropper det på grunn av slike som deg.

Klart alle blir forferdet om noen plutselig slår, og jeg har ingen gode svar til deg.

slik jeg ser det så hadde det vært bedre om han inrømmet å ha mistet besinnelsen for da er det lettere å godta angeren hans.

en på 16. mndr kan nok trasse godt hun også så om det skulle sånn at han må ta seg sammen ved trass så blir han kanskje trent på det etterhvert.

Jeg tror faktisk det har hendt i mange flere hjem at en liten har fått seg en fik Jeg er ikke for det på noen måte, men å snakke om som anonym over her blir bare fryktelig dumt,

Du har det selvfølgelig ikke godt etter en episode og da er det jo godt å få det ut her. Klem

Skrevet

Han vet nok at det han gjorde var feil. Forhåpentligvs lærte han av den feilen, og kommer kanskje aldri til å legge hånd på henne igjen.

Du kjenner ham jo, og vet om han er av den voldelige/agressive typen. Er han det, så bør du be ham oppsøke hjelp, er han det ikke, så kanskje dere klarer å leve med det som skjedde. Ta tiden til hjelp og snakk om det. Avtal at hvis noen av dere blir sinna på barnet, gå vekk fra situasjonen og tell til ti. Det hjelper! er dere begge til stede, avtal et kodeord for når dere kjenner det koker, så kan den andre av foreldrene gripe inn og fjerne barnet fra situasjonen.

Skrevet

Ojsann, ser at jeg vinklet det litt sånn at det kanskje virket som jeg mente at det var nødvendig for deg også å gjøre det slik, men tenkte bare at det vil bli lettere for mannen din hvis han følte at dere var to om det...

Skrevet

det er helt uakseptabelt å slå ett barn...

du må bare være helt klar ovenfor mannen din, og si at hvis dette gjentar seg så går dere ifra han!!!!!

ett barn kan ikke leve under slike forhold!!!!!!

lykke til!!!

Skrevet

det er faktisk ulovlig å slå barn i Norge.

enkelt og greit.

mister man besinnelsen, setter man ungen på et trygt sted, går ut av rommet og teller til ti.

det er lov å bli sint. det er forbudt å slå.

Skrevet

Menn og kvinner som tyr til vold, kan få god hjelp hos Alternativ til vold (ATV), de har samtalegrupper tilpasset forskjellig typer vold og det gir ofte veldig god effekt.

Mannen min har aldri slått ungene, men har slått meg 2 ganger. Betingelsen for å fortsettte ekteskapet var at han skulle gå i terapi, dette ANBEFALER jeg deg på det sterkeste dersom du skal fortsette sammen med han.

Lykke tiil, jeg vet hvor fortvilet man er i en slik situasjon som er uakseptabel.

Skrevet

Anonym 13.07

Lurer på hvilken mor du er så kan si noe slikt?

At det hender i mange hjem at barn blir slått eller for seg en "fik" som du sier..ja, det sier vel mest om det. asj:-(

Du slår ikke ett barn uansett hvor sint du blir!

De som gjør det er syke og trenger hjelp.

Skrevet

Hvordan kan du si at hun ikke vil huske det? En jeg kjenner, husker ting som skjedde da han var 6 mnd.

Skrevet

Voksent av deg å si at en annen person kan gå å henge seg fordi du er uenig.

Skrevet

Det går ikke an å huske noe fra en var 6 mnd gammel, tull og tøys!!!!

Skrevet

Jeg vet at i mange kommuner arrangerer de sinnemestringskurs.

Ta kontakt med legen, helsestasjonen eller familievernkontoret så kan de hjelpe dere videre.

Skrevet

det er helt uakseptabelt å slå et barn for min del.. og jeg hadde klikka om min mann gjorde det mot lille jenta. en gang er en gang for mye men jeg ser ikke på det som en grunn til å gå fra hverandre så lenge han vet det han gjorde var galt og lover at noe sånt aldri vil gjenta seg. men det burde du jo også holde øye med. hun kommer neppe til å huske det og det er nok allerede glemt. se bare hvor for barn glemmer at de slår bakhodet i gulvet osv. det er alltid mye værre for oss som står å ser på.. men gi tydelig beskjed om at det er hekt uakseptabelt. det kommer sikkert til å være rart mellom dere en stund det skjønner jeg godt men prøv å observer oppførselen hans litt. det ville ihverfall jeg gjort! lykke til kjære deg

Skrevet

Jeg hadde pakka tinga mine og dratt..Har selv en jente på 16 mnder. Orker ikke tanken på at sambo skulle ha slått lillejenta våres !

GOD grunn til og dumpe han..Har man først slått en gang, kan man slå en gang til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...