Gå til innhold

hvor lenge vil dere dra på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når "slutter" dere med å dra vekk på ferie? Jeg har tenkt på å feriere på sørlandet videre, men flere har satt spørsmålstegn ved at termin nærmer seg... Er førstegangsfødende så regner med å gå en uke over tiden, og tror at tidxen vil gå veeeeeldig sakte om jeg må sitte hjemme i sommer.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når har du termin??

Me reiser på ferie til neste helg.. Sverige.. Men eg har ik termin før slutten av august då ;-)

Men har jo tenkt tanken; det kan skje ting mens me er på tur..

Uansett gidd eg ikkje sitta heima i heile sommar!

god tur;-)

Skrevet

for at man er 1. gang fødende så er det ingen selvfølge å gå over terminen :)

Vet om flere som har fått før tiden..svigerinna mi fikk sin første 4 uker før :)

jeg hadde nok holdt meg hjemme 3 uker før terminen iallfall..

Skrevet

jeg fikk min førstefødte 2uker før termin, så i mitt tilfelle vil jeg ikke dra noen steder nå... jeg har termin 11august... 3,5uke til...

men i mitt tilfelle har jeg vært mye til oppfølging på grunn av liten baby og de snakker om mulig igangsetting 2uker før tiden... og har begynnende svangerskapsforgiftning, så jeg må ta det med ro...

men hadde alt vært vel, hadde jeg nok kunnet dra på tur til ca 3 uker før termin... etter det ville jeg holdt meg hjemme... (men det er jo forde at nr 1 kom så tidlig...)

Skrevet

Jeg er 3. gangsfødende og jeg skal kun ta dagsturer i sommer..

Jeg vil ikke dra langt fra sykehuset,,

Og selv om du er første gangsfødende er det ingen selvfølge at du går over terminen,,

Min første kom 9 dager før termin og andre kom 12 dager før terminen,,,

Så nå tror jeg jenta vår kommer 15 dager før terminen,,,

Skrevet

Takk for svar!Vi har termin 11. august, så ca 4 uker til (pluss/minus)

Skrevet

De har fødestuer i andre deler av landet også! Selvom det kanskje blir litt mer stress om det skulle skje... -Kanskje ta med sykehusbagen og barnesete om dere drar tett opptil termin?

Selv har jeg termin den 18august, og det blir bare dagsturer her i gården, men det er fordi jeg har så sinnsykt mye kynnere, og er generelt i dårlig form. -Da er det liksom ikke noe kos å dra på noe ferie...

Skrevet

Bare ta med journalen din og evt sykehusbag og bilstol du så er du ihvertfall sikker. Du vil nok få en fin fødsel uansett hvor du føder:)

Skrevet

Vi har satt ferieplanene på hylla i år.. Hvertfall nå mens jeg er gravid. Vi får se om det blir noen dagsturer når gutten vår har kommet.

Men det er mest pga at jeg vil føde her i Tønsberg.. Her vet vi hvor sykehuset er, og vi vet hvordan vi kommer oss dit. Kunne ikke tenkt meg å føde feks i Sverige.. Mest fordi jeg ikke skjønner hva svensker sier.. hehe.. Men jeg vil føde her hjemme som jeg har venner og familie :) Bare en prinsippsak :)

Skrevet

Vi dro til Bergen fra 1. - 6. juli, og jeg har termin den 28. juli. Vi bor i nærheten av Lillehammer, så det medførte biltur på ca sju timer en vei. Jeg skifta mening maaange ganger før vi omsider dro, men angrer ikke på at vi kom oss avgårde. Vi feira 80- årsdagen til bestemor til sambo, og det var koselig å være med, siden hele slekta var samla.

Nå skal det sies at formen min er veldig bra for tida da, og selv om det ble noen tissepauser underveis, gikk det forbausende greit. Men når det er sagt, var det veldig godt å komme hjem igjen, og nå holder vi oss i nærheten av sykehuset den siste tida:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...