Gå til innhold

Koking av tåteflasker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge må jeg holde på å koke flasker før de brukes? Er egentlig amme-mamma så vet ikke så mye om dette med flasker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 min skal holde, men jeg kokte dem i 5 min.

Kokte flasker o.l til hun var ca 6 mnd

Gjest En vakker gutt på to år
Skrevet

Kokte dem vel ca. 5 min, hvis det er det du lurer på. Om du lurer på hvor gammel babyen må være før man kan slutte å koke, tror jeg det er veldig forskjellig hva folk gjør. Vi sluttet å koke da babyen var ca. 6 måneder, men lurer på om jeg kokte flaskesmokkene litt lenger. Vasket i oppvaskmaskin.

Skrevet

Iflg. hs her er det ikke nødvendig å koke flasker.

Skrevet

Men ser jo nå at det er stikk i strid med anbefalingene som står på flaskeposten :o/

Skrevet

Jeg vasker dem bare i oppvaskmaskin jeg, og vesla er 8 uker. Hun får ei flaske hver kveld. Kokte dem hver gang til førstemann, men da hadde vi ikke maskin heller da.

Skrevet

Jeg har - etter at mini ble ltt større, 6 mnd+, vurdert nødvendigheten av å koke flskene alt etter som hvor lenge de eventuelt har stått med melkrester i. Hvis jeg får skylt og vaska flaska med en gang etter at den er brukt, så har jeg ikke kokt. Har den stått med melkerester i mer enn 30 minutter, yngler bakteriene letter, ihvertfall i romtemp, deror har jeg kokt de etter vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...