Gå til innhold

Ringe legen iløpet av et par dager???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre med mini.. Han startet med vannkopper for 11 dager siden.. Ikke fått nye prikker på 3-4 dager.. Og alle de han hadde har forsvunnet.. Ser ikke noe spesielle prikker som ligner på vannkoppeutslettet nå..

Men.. De siste dagene har han vært så utenfor.. Feberen kommer og går.. Som regel grei på morgenen.. Og utover dagen får han feber på ca 40.. Gir da stikkpille siden han også er ganske slapp og ser at han ikke har det bra.. Han har også i 3 dager hatt diare.. Men det er ikke sånn flere ganger om dagen diare.. Han har kanskje 1-2 bæsjebleier om dagen.. Han drikker greit.., men spiser mye mindre en vanlig..

Formen er så opp og ned så blir så i tvil.. Han sovner kanskje 4-6 ganger daglig.. Alt fra ved stranden med masse bråk og mas rundt til i bilen.. Sovner overalt.. nesten stående enkelte ganger..

Hva i alle dager er dette?? Han veksler jo mellom knallform til helt elendig på bare noen min.. Og dette skjer mange ganger pr dag.. Forvirret jeg.. =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror at man kan få andre sykdommer i etterkant av vannkopper, så jeg ville ringt legevakt og hørt hva de sier. Mulig de sier at det holder at du venter til i morgen og ringer fastelegen, men da er det hvertfall helsepersonell som har erfaring med det som har vurdert det.

Skrevet

Ja jeg har hørt om at man kan få sykdommer i etterkant.. Men formen hans er jo så ustabil at det er så vanskelig og avgjøre enkelte ganger hvor syk han er.. Han er jo tusen ganger mere kosete og vil egentlig bare sove.. Vanligvis sover han ikke på dagen i det hele tatt.. Eventuelt en liten dupp bare.. Men sjeldent.. Får kanskje høre med legen i morgen..

Bare forklare for legen at det er opp og ned så jeg ikke føler meg dum om han er på opptur når vi er der.. hehe.. =)

Skrevet

det er derfor de bør være hjemme fra barnehagen mens det står på, ellers tar det lengre tid å bli kvitt sykdomsbildet rett og slett. Ville holdt meg i ro i heimen med han et par dager, så skal du se det kommer seg fort:-) det du skriver sier ihvertfall meg at han trenge ro og hvile hjemme:)

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med det du skrev.. Men kan si at han har vært i barnehagen 7 dager siste 2 mnd.. Og ikke vært i barnehagen siden han fikk vannkopper.. Så var hjemme hele forrige uke..

Han skal også være hjemme hele uken som kommer.. Vi tar det veldig med ro om dagen.. Men pga hans ustabile form så prøver vi en gang pr dag og ta en liten tur ut av huset.. det er som regel ikke de store greiene men f,eks bare og dra på besøk hos familie..

Så han har fått være og er veldig mye i ro.. Og han sover mye.. Bare etter at jeg var ferdig på jobb nå halv fire så har han sovet 2.5 time.. Og han la seg igjen 20.30 og sover enda..

Skrevet

Ring til legen i morgen for å få time, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.=)

Skrevet

hehe, huff ikke meninga å forvirre deg!:-) mente at det er lurt å ha de mest mulig i ro hjemme, selv om almentilstand under koppene kan være ganske bra! Fordi de lettere blir langvarig syke dersom de flyr ute eller er borte under sykdommen feks. Det med barnehagen skrev jeg bare som et eks siden vi ofte får spørsmål om når de kan gå i barnehagen igjen;) menge som kommer tilbake for tidlig, og derpå blir lenge syke igjen etterpå! U se nå da Blekken?;-)

Skrevet

Joda det skjønte jeg.. hehe.. Men vi har han veldig mye hjemme.. Og vi tar dagene veldig rolige om dagen.. Egentlig de siste 2 mnd har alt gått i slow motion og har kun vært på små"besøk" utenfor huset enkelte dager for at han skal få litt stimuli .. :P

Har vi f.eks vært og handlet på nærbutikken så holder det for han den dagen.. Da er han utslått virker det som. Men det er jo allikevel slike småting som jeg må gjøre uansett..

Vil bare ha en frisk sønn.. hehe.. Men vi er nok velsignet med en noe uheldig sønn når immunforsvar/uflaks gjelder.. :P

Skrevet

Rin legen i morgen. Det trenger jo ikke å være noe, men det er godt å få det sjekket. Når allmenntilstanden er dårlig skal man ta barnet med til legen.

God bedring til gutten din:)

Skrevet

Hadde også ringt legen i morgen tidlig!!

God bedring:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...