edvina har fått en gutt Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Datteren min på 5 år falt og slo seg for a 4 dager siden. Fikk da det jeg vil kalle et ufarlig skrubbsår på kne. I går og i dag derimot har det kommet gulgrønn materie ut av såret. Jeg har vasket med pyrisept og brukt bacimycin pulver på. Men jeg synes egentlig det har kommet mer puss. Sårene er ikke store ca 1 cm hver og ca 3 sår. I går og i dag har hun også fått feber og sier hun har vondt i halsen. Ville normalt ikke beskymret meg noe særlig, men nå lurer jeg på om det kan være en sammenheng(streptokokkinfeksjon). Kan selvfølgelig bare være en tilfeldighet dette, men jeg lurer på om jeg burde stikke innom legevakten i kveld. Det er ellers ikke lett å klemme ut materien i såret på en 5 åring. Skorpen hindrer meg å rense det ene såret. Har noe peiling og gode råd??
LivK har født Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Er ikke lege, men sykepleier. Ville tatt en tur til legevakten, i hvertfall en telefon, for å sjekke det ut. Har vært borti halsbetennelse som har havna i f.eks kne- bakteriene kan reise rundt i kroppen, så bedre med en sjekk for mye... Gi gjerne tilbakemld på hvordan det gikk?
krabbetrollet Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Jeg har egentlig ikke så god peiling, men dersom det blir infeksjon i sårene (jeg sier ikke at hun har det, altså) må hun sikkert behandles med antibiotika. Sårene trenger ikke være store for at det skal bli infeksjon, min sønn hadde 1 lite sår som ikke ville gro før han fikk antibiotika. Om feber og vondt i halsen kan ha noen sammenheng med sårene vet jeg ærlig talt ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå