Gå til innhold

Strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker når jeg gikk gravid med min datter men ikke så veldig mye. Tror strekkmerkene begynte litt før jeg fødte. Denne gangen begynte de tidligere men ikke så voldsomt som det har blitt nå siste tiden. Tror dere strekkmerkene har blitt så voldsomme fordi denne babyen er mye større enn søsteren sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke antall strekkmerker har noen særlig sammenheng med størrelsen på babyen.

Det er mer sannsynlig at du vokste ekstra mye omkring akkurat den tiden da du fikk strekkmerker denne gangen, og at du kanskje gikk jevnere opp i vekt forrige gang. Det er egentlig helt umulig å si, men størrelsen på babyen tror jeg er relativt uvesentlig.

Skrevet

Ok, har 20 dager igjen til termin og innimellom så klør det så vanvittig. Håper jeg slipper å gå over, håper å få snart :) Har 20 dager igjen til termin, fikk datteren min 15 dager før, selv om det ikke betyr at jeg kommer til å få før denne gangen.

Skrevet

Prøv strekkmerke kremen til Clarins. Den har jeg brukt siden uke 20 ca. Har fått litt strekkmerker nå (uke 38) men har ikke hatt problemer med kløe. Den koster litt, men er verdt det. Den skal også gjøre at nye strekkmerer lysner og blir mindre fortere enn uten. Gosd å smøre ut og ikke klissete og nesten uten lukt.

Det eneste er at når jeg har smørt meg virker det som en peeling der hudceller preller av, men tenker bare på det som at kremen virker :-)

Skrevet

Clarins har mange gode produkter som passer til gravide damer, ja. Oljene deres er min favoritt! Likevel tror jeg at de fleste kremer hjelper mot kløe på magen.

Ellers er jeg enig med Epona at størrelsen på barnet sjelden har noe å gjøre med størrelsen på babyen,- hvis man ikke fpr en kjempebaby, da. Det har nok mer å gjøre med hvor fort huden strekker seg.

Skrevet

Masser inn tyntflytande olje. Det skal visstnok hjelpe, fordi den er så tynn at den trenger ned i underhuda. Uansett, så hjelper fuktigheita mot kløe og massasjen fører til auka blodsirkulasjon, slik at huda blir "smidigare".

Men magen veks jo ofte meir og raskare i andre svangerskap, så det kan kanskje ha litt med at du har meir strekkmerker denne gangen.

Uansett, så er det no verdt det;)

Skrevet

Ja, clarins har mye bra. Oljene er også gode, men jeg har ikke klart lukta mens jeg har vært gravid. Eteriske oljer lukter strekt selv om de er flyktige. Men skal du bruke olje fra clarins husk å passe på å få rett olje. Det er ikke alle man skal bruke når man er gravid!

_Et annet tips: Bruk en grov peeling og masser på mage, rumpe, hofter og lår. En sånn "havsalt-type". Det får blodomløpet i gang, som også skal hjelpe mot strekkmerker, og faktisk kian hjelpe å drenere brt litt vann.. . Men vi kommer nok ikke fra det uten likevel ... Men uansett er det deilig å få seg en skikkelig skrubb innimellom. Vi får bort masse gamle hudceller. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...