Gjest Tale30 Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Hei Jeg har et spørsmål angående disse mensmurringene. Det er ikke direkte smerter men definitivt ikke behagelig heller! Jeg hadde det i begynnelsen av graviditeen ca til uke 7. Så fikk jeg det tilbake i uke 13, og jordmor sa at det var livmor som var på vei opp fra skambenet. Nå går jeg inn i uke 16 i morgen, og har fortsatt disse murringene til tider. Lurte bare på om noen vet hvor lenge man kan anse dette for å være normalt. Har hørt om folk som får det til og fra hele svangerskapet, er dette tilfelle?
Gjest Tale30 Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Er det ingen som kjenner seg igjen? Vet liksom ikke om jeg må kontakte noen om det.. Dersom det er vanlig kan jeg jo slappe av for det hindrer meg jo ikke i dagliglivet..
mortherese=mamma til twins! :) Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Hei! Jeg er i uke 16 nå og jeg har fortsatt endel mensmurringer. Og har de siste ukene også hatt litt kynnere, jeg tenker bare at de murringene kommer av at livmora jobber og trener seg opp til fødselen! Er jo en hel del som skjer der inn faktisk! Jeg vet jo selvsagt ikke hvor lenge det er normalt å ha da, så er kanskje ikke svar på spørsmålet ditt, men da er vi hvertfall flere som har det på sammen måten!
Gjest Tale30 Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Takk for svar Det var akkurat det jeg håpte å høre, at andre er i samme situasjon Jeg har alltid tenkt som deg, at det er mye som skal strekkes og forberedes osv.. herregud tenk deg at livmoren skal presse seg opp og dytte rundt på alle andre indre organer (fritt gjengitt fra en svangerskapsbok ) Det ville jo nesten vært litt merkelig om man ikke skulle kjenne noe. Men det ligger vel til mange gravides natur å være litt bekymret, nettopp fordi det er så mye nytt som skjer..
lykkelig78 Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 jeg har ikke hatt dem siden jeg var 11-12 uker, men fikk det plutselig igjen i går, 18+2. så ble litt skeptisk selv, men leste at det var normalt ha dem gjennom hele svangerskapet!
chri Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 Det er helt normalt! Fikk sjekket det ut på Ullevål forrige uke faktisk. Var så plaget med det. Fødselslegen der sa at det er vanlig å ha det frem til uke 22-23.. Jeg er i uke 21 nå!
Gjest Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 Jeg er 23+4, og har de fortsatt!! Kommer og går. Har hatt mensmurringer siden i natt, og først nå begynner de å gi seg. Som regel varer det kort og går over. Er sikkert fire uker siden jeg kjente d så lenge som idag. Har kjent det siden jeg ble gravid. Kjenner babyen sparke og stå i. Jordmor og lege sier d er voksesmerter.. Er slank i utg.punktet, vet ik om det har noe å si..
Gjest Tale30 Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 Igjen, takk for mange svar! Jeg har hatt det i hele ettermiddag, men det begynner å gi seg litt nå. Det kommer og går fra uke til uke. Enkelte uker uten, og noen uker hvor jeg kjenner det hver dag. Vi får bare stole på at det ikke ville ha vært så mange som hadde hatt dette dersom det var farlig Men det er pokkers irriterende til tider, særlig på jobb..
Kaos_dama Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Må nå bare spørre da.. har dere hatt blødninger i tillegg til disse murringene? Jeg har nemlig hatt vondt i ryggen og litt i magen i hele dag.. Blødde noen dager forrige uke, så ga det seg - men begynte på igjen i dag.. Så nå er jeg egentlig litt nervøs jeg.. men om smertene er vanlige - så er kanskje blødningene også det?
Gjest Tale30 Skrevet 14. juli 2008 #10 Skrevet 14. juli 2008 Hei Jeg hadde en liten blødning i begynnelsen av uke 13. Jeg dro til lege for å høre hjertelyd bare for å være på den sikre siden, også tok jeg privat UL. Alt var helt fint. Jordmor da at det er venlig med slike blødninger, og at jeg ikke skulle bli overrasket om det kom flere ganger i løpet av svangerskapet. For din egen del kunne det kanskje være greit å ta en privat UL slik at du så at alt var ok? Det er ikke nødvendig å bekymre seg unødvendig
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 14. juli 2008 #11 Skrevet 14. juli 2008 Tror nok som mortherese... jeg er 14 uker og har ikke mensmurringer lengre, hadde i begynnelsen, men mye kynnere. Det sies jo at mange ikke kjenner kynnere så godt så tidlig, men da ville jeg jo tro de kanskje kjente det som "mensmurringer". Det er jo livmora som trekker seg sammen- "tilsvarende" menskramper...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå