Gå til innhold

Hva synes dere om det nye trendnavnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Willemine? Skal visst være en modernisering av Wilhelmine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei da er originalen bedre!

Skrevet

Huff....grusomme begge to

Skrevet

Hvor det er trend? Hva tenker du på da? Jeg mener i Norge altså. Jeg hadde aldri hørt Willemine før jeg heller for inntil et par uker siden. Nå har jeg sett flere babyer i avisen som har fått navnet + at jeg kjenner og har hørt om flere stykker som har jentebarn i magen som trolig får navnet.

Skal visst ha blitt superpopulært på kort tid.

Skrevet

Min norske venninna som bor i USA har en datter som heter Wilhelmina...men hun blir kalt Mina til hverdags. Aldri hørt det i Norge.

Skrevet

Stiller meg ganske nøytral.. er det fra en serie eller en film eller noe, det ringer en bjelle, men vet ikke hvilken..

Skrevet

Wilhelmina er veldig fint synes jeg. Gjerne om man har røtter i engelskspråklige land.

Skrevet

Ugly Betty, Wilhelmina......

Skrevet

Ifølge statistisk sentralbyrå sine sider er det færre enn 3 stk i Norge som har det navnet, så det kan ikke være så veldig trend enda ihvertfall...

Synes det var litt rart og "hjemmesnekra" jeg for min del, men det er visst sånn det skal være mange steder for tiden, jo rarere og mer spesielt jo bedre.

Skrevet

Da kan ikke statisktisk sentralbyrå ha oppdatert seg siste ukene. Og dessuten skrev jeg at jeg visste om flere babyer _innimagen_ som skulle få navnet, men de må nesten bli født først, før de blir statistikk;)

Skrevet

Er det et navn ? :o) Aldri hørt om...

Skrevet

Hadde du ikke sett det flere ganger i avisen da? Da er vel ungen gjerne født.

Skrevet

Jammen les det jeg skriver da! Sett det flere ganger i avisen OG jeg vet om flere babyer som skal få navnet så snart de har kommet til verden.

De jeg har sett i avsien, er ganske nylig, så er ikke sikkert foreldrene har rukket å sende inn navnene til folkeregisteret enda, og ssb er vel ikke tankelesere så sitter med fingeren i været og synser om noen skal få få det og det navnet vel!!

Makan til kranglete du skulle være da?

Men nå er spørsmålet om noen liker navnet eller ikke da.

Skrevet

Litt søtt, men ikke helt min smak.

Skrevet

Møtt ei jente som heter Willemine før, og ei annen jente som heter Wilhelmine... 3 åringen her i hus heter Wilhelmina og jeg har enda ikke møtt noen andre som heter det... Wilhelmina er selvfølgelig vakrere i mine øyne, men Willemine er også fint! Er ikke et så vanlig navn heller da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...