♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Jeg er 12.+2 uker på vei og blitt sykemeldt for kvalme og svangerskaps deprisjoner. og jeg hater å være sykemeldt men jeg orker ikke å gjøre noe. Har dager som er veldig opp og ned, men det funker dårlig hvis jeg skal jobbe og jeg ikke har mulighet til å ta ting med ro! Jobber i et bakeri så det er mye mat og lukter osv. blir jo bare mer kvalm da. Men jeg har dårlig smavotighet for at jeg er sykemeldt og at jeg ikke orker noe. Her hjemme så kan det til tider se ut som 3 verdenskrig fordi jeg har dårlige dager og ikke orker noe. blir fort sliten og må sette meg ned. Jeg vil så mye mer enn hva jeg orker... Og alt går til slutt ut over min sønn og mann... synes jo synd på de også siden jeg ikke orker alt
farmen Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 jobber i barnehage, er i uke 26. Men kjenner arbeidspresset, er fritatt for tyngre løft o.l., men kjenner det psykisk at man blir sliten når man ikke klarer å være med på alt. Blir svimmel hvis jeg står og går lenge, får fort hodepine og starter dagen med å blø neseblod. Ikke noe hyggelig i det hele tatt. Skal til legen på torsdag, og vil tro han sykemelder meg noe.. Dagene mine består kun i jobb, blir så sliten etter jobb at da er det ikke energi igjen :/ Ikke ha dårlig samvittighet, kjære du! Klarer ikke kroppen det, så må man lytte på signalene:) det prøver jeg å overbevise meg selv om iallefall klem, -lykke til videre-
mortherese=mamma til twins! :) Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Hei du! Du må ikke ha dårlig samvittighet for at du er sykemeldt! Jeg har vært sykemeldt siden uke 8 jeg, er i uke 16 nå... Har leddgikt og kan ikke ta noen medisiner... Selvsagt er det kjedelig, og kan være tungt psykisk.. føler litt at jeg sluntrer unna.. MEN vi skal egentlig bare være glade for at vi faktisk bor slik at vi har muligheten til å gå hjemme når vi ikke er istand til å jobbe! Nå kan vi spare krefter, glede oss og prøve å se lyst på tiden framover! Er bedre det enn å jobbe seg helt ned i "kjelleren"! Tror det er bra både for meg og bollen i magen at jeg ikke er fysisk helt utkjørt konstant! Lykke til videre hvertfall!
Madamina Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Skjønner deg godt, men du må ikke plage deg seg slik. Husk det er bare en liten del av livet ditt du er i en slik periode. Du lager tross alt et nytt liv, og mannen din forstår sikkert det. Det kan også godt være at du er i mye bedre form om noen uker. Husk også at å ta vare på seg selv her og nå gir mye bedre langtidsvirkninger enn å presse seg. Da må man kanskje sykemeldes dobbelt så lenge. Pass på kostholdet og prøv å få litt frisk luft innimellom. Vel, et veldig lite men enkelt råd. Lykke til.
sels Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 Hei Mamma til Kristoffer 5 år. Jeg er gravid i uke 15 nå og har det nokså likt deg. Jeg er ikke sykemeldt, men de andre tinga du nevner er akurat som meg. Og det går ut over mann og tvillingen på 6 år. Jeg jobber som lønninssjef og det kan til tider være ganske hektisk når lønnen skal ut. Og da er det som du sier verdens krig i heimen. I dag har jeg tatt skipper tak i huset og endelig vasket gulv. Tror ikke jeg lyver hvis jeg sier at det er 2 mnd siden sist jeg vasket de. MEn jeg vet at dette vil bli bedre og jeg håper at du også blir bedre. Det du skal slutte å ha er dårlig samvittighet for jobben din. Det er ingen som takker deg hvis du sliter deg ut på jobb når du har det sånn som du har det. Ønsker deg masse lykke til. Klem
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2008 merker bare at jeg har verdens dårligste tolmodighet om dagen. og jeg liker det ikke. er jo grenser for hva en 5 år gammel gutt skjønner da. Han vet at mamma har baby i magen men tror ikke han skjønner hvorfor mamma brått blir sint eller begynner å gråte uten grunn. Og det tar på så veldig. Jeg hadde det veldig dårlig i det første svangerskapet av mange grunner pga BF og det sitter i meg enda. Nå er jeg gift med en herlig mann og jeg vet at han aldri kunne gjort noe vondt mot meg som det jeg gikk igjennom ved første svangerskap Men tankene er der...
malleleo<3 Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 jer er og sykmeldt 60 %, 12+5 i dag og blir sykmeldt fram til uke 15 og da går jeg ut i ferie! jobber på ei kro og der er det mye stress og matlukter at jeg klarer ikke en hel vanlig dag. har ikke dårlig samvittighet heller for de var så frekke da jeg fortalte om graviditeten at:/
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2008 De har ikke vært frekke mot meg da jeg fortalte om det. men har ikke jobbet så veldig lenge der. Jeg jobber jo som sagt i bakeri så vi smører en del mat og selger jo masse bakevarer. og det tar på når man er kvalm. det skjønner de fleste, er bare det at det er ferie avvikling osv og mange er vekk, har ikke så mange å ta av der jeg er. er det som er kjedlig. Trives på jobb jeg kunne jeg slippet å holdt på med all maten men det er ikke noe annet å gjøre. Men er ikke bare kvalmen som sliter på. sliter med deprisjoner ved siden av alt pga en dritt person av en eks. Vet at jeg ikke skal tenke på det men er ikke lett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå