Gå til innhold

Når er man på overtid? ( samme som på 3 trimester )


annesmil

Anbefalte innlegg

Kanskje dumt spørmål, men når regner man at man er på overtid. Når man har gått over termin dato eller 2 uker etter termin dato??

 

Hva skjer når man går over, hvor lenge venter man får man setter i gang fødselen. Har sett her inne at det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus, jeg skal føde på A-hus om noen har erfaring fra der.

 

Grunnen til jeg lurer er at det er nå 6 dager til min termin, men legen sier jeg må forberede meg på å gå over siden babyen ennå ikke har gått ned i det hele tatt....

 

Takk for hjelp! Hilsen ei som nesten ikke kan vente med å måte skatten sin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overtid er to uker etter termindatoen ja. Litt kjedelig å vente så lenge kanskje, men du får prøve å kose deg de siste dagene, for nå er det jo uansett ikke så skrekkelig lenge igjen!!

 

Hvis både du og baby har det bra, så virker det litt som at babyen får bli der inne lengst mulig i håp om at ting skal starte selv, men det er selvfølgelig forskjell fra sykehus til sykehus! Lykke til iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, er kanskje litt treg men,forstår ennå ikke dette. Om overtid er to uker etter termin vil det for meg si 19 juli pluss 2 uker, altså 3 august. Må man da igjen vente dager/uker før man blir satt i gang???

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..æ trudde at man ikke vente lengre enn 2 uke etter termin..at man blir satt igang om man går så lenge..stemme ikke d da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta har jag hört väldigt olika om också. Någon säger att det är max 2 veckor sen blir du satt igång. sen var det en annan som sa 3 veckor. Är det kanske olika från olika sjukhus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja altså to uker etter den fastsatte termindatoen din,så da blir det overtid i august for deg.

Ikke alltid man blir satt igang på dagen to uker etter termin, de ser det litt an i forhold til hvordan mamma og baby har det!

 

Det beste er jo å anta at man går overtid så blir man som oftest gledelig overrasket når noe skjer.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har gått 12-14 dager over ul-termin skal du inn til overtidskontroll. Da sjekkes modenhet og de tar ul. Poenget er at de skal vurdere om alt er bra med deg og barnet. Det er ingen automatikk i at de setter deg igang på dag 14 over ul-termin, men de må vurdere det. Ser alt bra ut med både deg og barnet, kan det hende de lar det gå flere dager til før noe gjøres. Men dersom du er redd, sliten og har vondt så tar de faktisk hensyn til det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellig praksis her virker det som. Legen min skrev ut henvisning til sykehuset hvor iganssettelse ble bedt om. Dette tok jeg med meg da jeg hadde gått over 10 dager (over UL). Jeg var ikke for stor eller noe heller, bare veldig lei. Tror litlasen blei litt redd da, for det ble bare med noe stripping først og nålestikk.....så kom han som ett skudd noen timer etterpå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...