Gjest Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Vi har jo noen eksempler på det fra før. F.eks Sienna (som visstnok er en by i Italia), Paris og Brooklyn (som jeg kom på nå i farta) Forslag til flere? Hva med disse? Jentenavn: Venezia Roma Kiruna Warsawa Guttenavn: Milano Cannes Toronto Ontario
Gjest -<<- Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Nå har jo flere av disse stednavnene, som Paris, opprinnelig fått navnet sitt fra en skikkelse/person. Så at de kan funke som menneskenavn blir liksom ikke veldig underlig. Jf. Charlotte, Virginia, Adelaide etc. Du er forøvrig litt ond om du kaller ungen din Kiruna, ass.
prekæs Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 Her i distriktet har vi navn som Glufsa, Møkkalasset og Dritern. Ville vært fint med hansen etter spør du meg:S
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 Berlin Geneve Florence Christiana osv.osv. Hadde tenkt på navnet Berlin til datteren min jg!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #9 Skrevet 13. juli 2008 Det teiteste jeg vet om er folk som vurderer å kalle ungene sine navn på storbyer når de ikke har vært i Sverige engang. Hvorfor legge lista så høyt? Jeg ville ha gått for Krokstadelva!
Erisa* Skrevet 13. juli 2008 #10 Skrevet 13. juli 2008 Jenta vår heter Althea, og Altea er visst en liten by i Spania. Men det visste jeg ikke før jeg hadde bestemt meg for at det var det hun skulle hete:)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #11 Skrevet 13. juli 2008 Krokstadelva syns jeg høres litt for langt ut. Ungen skal jo tross alt lære å skrive navnet sitt. Hva med Tveita i stedet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå