Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje dumt spørmål, men når regner man at man er på overtid. Når man har gått over termin dato eller 2 uker etter termin dato??

Hva skjer når man går over, hvor lenge venter man får man setter i gang fødselen. Har sett her inne at det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus, jeg skal føde på A-hus om noen har erfaring fra der.

Grunnen til jeg lurer er at det er nå 6 dager til min termin, men legen sier jeg må forberede meg på å gå over siden babyen ennå ikke har gått ned i det hele tatt....

Takk for hjelp! Hilsen ei som nesten ikke kan vente med å måte skatten sin!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykehusene regner 2 uker over ul-termin som overtid. Da settes man i gang, antagelig fordi man mener at babyen kan bli for sto om man venter lenger. Noen sykehus setter i gang tidligere enn dette, men vet ikke hvilke dette er.

Skrevet

"Å gå over tiden" blir vel sagt om at du er over termindato. Men babyen blir vel ikke regna som overtidig før etter 1-2 uker over termindato. Regner med at legen din mente at du måtte regne med å gå over termindato, er svært sjelden at noen går over 2 uker over termindato uten at de naturlig er i fødsel...

Skrevet

Dytter denne litt opp igjen jeg, kanskje noen flere som vet noe? Spesielt dette om hvor lenge det er vanlig å gå over før man blir satt i gang ( På

Skrevet

hm... ble plutselig sendt uten at jeg var ferdig.

Lurer mest på om noen har erfaringer fra A-hus.

Igjen, takk for svar!!! Ha en STRÅLENDE dag!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...