annesmil Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Kanskje dumt spørmål, men når regner man at man er på overtid. Når man har gått over termin dato eller 2 uker etter termin dato?? Hva skjer når man går over, hvor lenge venter man får man setter i gang fødselen. Har sett her inne at det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus, jeg skal føde på A-hus om noen har erfaring fra der. Grunnen til jeg lurer er at det er nå 6 dager til min termin, men legen sier jeg må forberede meg på å gå over siden babyen ennå ikke har gått ned i det hele tatt.... Takk for hjelp! Hilsen ei som nesten ikke kan vente med å måte skatten sin!!!
Småfolk Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Sykehusene regner 2 uker over ul-termin som overtid. Da settes man i gang, antagelig fordi man mener at babyen kan bli for sto om man venter lenger. Noen sykehus setter i gang tidligere enn dette, men vet ikke hvilke dette er.
JordbærMamma Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 "Å gå over tiden" blir vel sagt om at du er over termindato. Men babyen blir vel ikke regna som overtidig før etter 1-2 uker over termindato. Regner med at legen din mente at du måtte regne med å gå over termindato, er svært sjelden at noen går over 2 uker over termindato uten at de naturlig er i fødsel...
annesmil Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2008 Dytter denne litt opp igjen jeg, kanskje noen flere som vet noe? Spesielt dette om hvor lenge det er vanlig å gå over før man blir satt i gang ( På
annesmil Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2008 hm... ble plutselig sendt uten at jeg var ferdig. Lurer mest på om noen har erfaringer fra A-hus. Igjen, takk for svar!!! Ha en STRÅLENDE dag!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå