Gå til innhold

Hey, dere som har ammet en stund, hjelp meg litt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når babyen er nyfødt så er den jo veldig følsom på hva vi spiser pga melka blir påvirka...

Er det sånn at jo eldre den blir jo mindre påvirket av våres kosthold ang magevondt og sånt?? Tuppa mi er snart 5 mnd og jeg kunne godt tenke meg å begynne å spise litt annen mat snart. Har levd veldig strengt ang maten siden hun ble født...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når snuppa mi ble født reagerte hun på veldig mye av det jeg spiste.

hun er nå 5 mnd, og jeg kan spise hva jeg vil(stortsett), uten at hun reagerer. så er bare å prøve seg frem:)

Skrevet

Å takk og lov. Begynner å bli drit lei av bare å kunne spise gulrøtter, har lyst på flere typer grønnsaker. Da skal jeg jammen begynne å teste ut litt forskjellig :)

Skrevet

Da skal jeg forsøke meg forsiktig frem fra nå av.. :-)

Skrevet

Når gutten min var 5 mnd tenkte eg ikkje over kva eg åt sjølv i det heile tatt. Men om det er nokre matvarer du er bekymra for er det berre å prøve, og så vente på reaksjon etter amminga. Er det noko ho ikkje toler, merker du det fort! Babyen må jo få smake litt forskjelligt og :-)

Skrevet

jeg var veldig forsiktig til å begynne med. men når gutten min var 5 mnd så hadde jeg trappet opp menyen min en del ja. Magen til ungen din har blitt mer moden nå og tåler mer forskjellig mat enn da h'n var nyfødt.

prøv for eks litt druer (hvis du ikke spiser det) en dag, og du merker om det er noe du kan spise.

en annen ting som er greit å tenke på; alt med måte. :)

Skrevet

Tulla mi var veldig følsom for hva jeg spiste, og må si jeg kjenner meg igjen hun som sier hun er lei gulrøtter :-), men da hun ble rundt 4 måneder prøvde jeg å spise litt mer forskjellig (begynte med blomkål), og det kom ingen reaksjon. Nylig tok jeg det helt ut, rett etter at hun var 5 måneder. Vi hadde lag, og det var mat med bl.a masse hvitløk, rødløk, jordbær, og du kan tro jeg var spent på om det ville bli noen reaksjon. Det var null reaksjon, kanskje litt mer promping enn normalt, men ikke noe vondt, så etter det har jeg sluttet å tenke så mye på hva jeg spiser selv, og hun har ikke magevondt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...