Gå til innhold

kan noen se litt her..å si hva dere mener..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en gutt på 7 år..når han er hos farmoren så lar hu han få gjøre stort sett som han vil..å da vil d si å tenne på fyrstikker for å tenne på lys,stå over gryter på komfyren,styre på med grønnsaker å frukt med skarpe kniver..å sist men ikke minst..hu lar han klippe plenen selv,fylle klipperen opp med bensin,å strarte den selv,hu har et stort området med plen som han da klipper selv..uten at hu følger med..hu kan gå inn å gjøre noe annet mens han klipper..

jeg synes han er for liten til å gjøre sånnt,å d er ikke første gang..men hva vet jeg hva de gjør når jeg ikk er der..d var svigerinnen min som sa d til meg i dag at han hadde gjordt d igjen..

jeg liker ikke å være hysterisk..men synes at nå er grensen nådd..

hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres ut som du har en kjempe flink gutt.

Skrevet

Dersom du ikke er komfortabel med tilsynet, må du enten ta det opp med farmor eller la være å ha gutten hos farmor.

Ingen av tingene du beskriver høres helt hårreisende ut, men jeg ville nok også ønsket at fyrstikker, bensin og gressklipper skulle behandles under tilsyn av voksne.

Skrevet

Akkurat det med å tenne på lys eller stå og hjelpe til med grytene syns jeg ikke er noe å reagere på, så lenge hun er der.. han er tross alt 7 år. Du må ikke undervurdere han syns jeg. men det med plenen og skarpe kniver kunne hun vel spart seg for.. ta det opp på en fin måte du frøken:)

Skrevet

en smule hysterisk synes jeg du er ja.

gutten er jo 7 år. kniver har han vel fått håndtert før? til og med i barnehagen har vi økser og kniver som barna får bruke når vi er i skog og mark. klarer han og håndtere bensinkanna så er jo det kjempe flott om han fyller på bensin og klipper plena? min bror klippte plena da han var så liten, å han er jo ikke så dum at han finner på gjøre noe annet enn å klippe plena med klipperen.? regner med hu har fortalt hva den skal brukes til. nei, du har nok en flink gutt HI. de kan mer enn vi tror ofte skjønner du. vi tar dem for å være så himmla hjelpesløse mange ganger!

Skrevet

kan ikke se faren med å få tenne på lys og stå å røre i ei gryte..hjelpe til med middagen.

Men å kutte grønsaker og frukt med skarp kniv og klippe plen hadde nok jeg også reagert på..

Skrevet

hi her..

takk for svar..jeg undervurderer ikke gutten min..han elsker å hjelpe til å er kjempeflink,han spør alltid om han kan få vaske noe for meg hehe spes trappene å sånne ting..så er veldig stolt av han.:)han er en oppegående å smart gutt..å er "voksen"for alderen..

men dette med gressklipperen synes jeg er litt for drøyt ..om han da velter den å skal ta den opp igjen,å kommer borti de skarpe knivene ,å kutter de av..

etter mitt syn så synes jeg sånne redskaper bør håndterest av eldre barn..på 13 år kanskje..

men d kan være at jeg aldri fikk lov til d selv når jeg var liten ..at jeg tar d med meg nå og..er jo bare redd for han..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...