Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Er på besøk hos svigers, kjenner dem ikke så altfor godt siden de bor på en annen kant av landet. I dag kom tante og onkel til min mann innom, og vi ble sittende i stua, hans foreldre, jeg og tante og onkel. Da begynte de å snakke om nevøen vår som er 9 mnd, og kom så inn på vår lille som er ventet om ca 7 uker. De fikk greie på at det var jente, og så begynte de alle å snakke om at det var så tåpelig å vite kjønnet, at den spenninga måtte man jo ha og bla bla bla. Var ok å bruke UL til å oppdage evt skader/misdannelser, men tydeligvis ikke til å få vite om barnerommet skulle males blått eller rosa. De snakket jo som om jeg ikke var tilstede! Ble litt paff jeg. Greit nok, dette er mennesker i 60-åra, men alikevel. Mine foreldre er da bare 5 år yngre og de synes det er stor stas å vite. Bagatell dette, men kjenner det irriterte meg litt at de prata som om jeg ikke var der. Tydelig at de synes det var tullete av meg å ville vite kjønnet på min lille skatt. Sånn, der fikk jeg ut dagens frustrasjon
nussie Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Hehe ja veit,det er så irriterende med folk som skal fremheve sin mening høyt og tydelig fremfor det andre har gjort eller ønsket! Bare prøv å hev hodet høyere..ikke alltid like lett men.. Jeg går fra å være i topp humør til sliten,lei,trøtt,sur og glad på en dag disse dagene..mye hormoner når det bare er 4 uker igjen gitt..hehe.. uansett er det heldigvis våre valg og ingen andres i forhold til våre ønsker med våre barn:) Hold ut;)
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Sånn er det her også... 2 uker igjen til ul her da, men når vi sa vi ville vite hva det var fikk jeg beskjed om at det var tåpelig og at det tok bort all spenning fra fødselen... Hver sin mening, men i mine øyne kan man holde slike meninger for seg selv! Har også fått beskjed om at vi var alt for ivrige etter å kjøpe inn ting, ettersom jeg har sagt jeg vil ha vogn, stellebord og seng klart før vi drar for å møte vår lille. Nej det var fars jobb mens mor lå på sykehus!! Jeg ble jo kjempesint (hormonell og nå har de fått klar beskjed om å holde sine meninger for seg selv eller ordlegge seg på en annen måte! Dette er vår baby, vårt svangerskap og vi gjør ting på vår måte Hjelper lite å være hormonell i slike situasjoner kjenner jeg, men ikke bry deg du Gratulerer med ei lita tulle i magen, og kos deg med å kjøpe prinsesseklær!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2008 Ja jeg er fremdeles glad for at jeg vet at det er en jente som kommer, føler jeg klare å knytte meg mer til henne nå enn da jeg ikke visste. Så å vite kjønn har jo helt klart fordeler også. Men folk skal nå mene så mye om alt. Hadde egentlig ikke venta annet av disse heller, er typisk "god, gammel generasjon" Neste blir vel at navnet er for moderne eller noe sånt. Hehe.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2008 Måtte bare kommentere denne. Ang innkjøp. Da vi dro til Sverige for å kjøpe vogn (var da ca 24 uker på vei), fikk vi beskjed av svigerfar at det var da ikke så lurt, ting kunne jo gå galt. (whaaaaat?????? Hva er det å si???) Man får visst bare holde ut. Når ungen er født er det garantert tusen meninger om hvordan man skal takle diverse situasjoner...er nok noe man må bli vant til.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 Hehe, man blir jo sprø hvis man skal gå å tenke på alt som kan gå galt hele tiden!! Det prøvde jeg å legge igjen på 12 uker! Har ikke kjøpt noe som helst enda, skal uansett vente til etter ul, men har det ikke travelt da heller... Men jeg vil ha det meste klart litt i god tid - det syntes jeg ikke er urimelig Gruer meg nesten til vi skal annonsere navn når den tid kommer, har sagt at når vi har bestemt oss og annonsert det er alle negative ting om det navnet forbudt å komme med. Vil ikke ha noe sånn " det minner meg om" eller "jeg kjenner noen som..." Men får se, det kommer vel en kommentar eller to likevel tenker jeg
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2008 Klart man vil ha alt klart til den lille kommer. Vi har kjøpt inn alt utenom vippestol og bleier, nå står alt klart på det nymalte rommet og venter på at jeg skal komme hjem fra ferie for å møblere rommet. Gleder meg sånn til å begynne å organisere og vaske klærne. Har gitt meg selv lov til å vaske og ordne klærne nå som mannen drar til England en uke, er da 34 uker og da går det an synes jeg:) Hvem vet hvilken form man er i etter fødselen? Tror ikke det er vasking og shopping jeg har mest lyst til da. Nei, la oss kose oss med disse forberedelsene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå