Gå til innhold

Apropo navn, hva synnes dere om Sofus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å avgjøre om jeg synnes det er utrolig tøft, eller helt på tryne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker det kjempe godt, andremann het det lenge når han lå i magen før mannen min skiftet mening dessverre...

Skrevet

Hadde ikke brukt det selv, men det er stilig.

Skrevet

Ja, jeg syns navnet i seg selv er fint, altså det klinger fint, og er tøft. Men det gir også meg assosiasjoner til en hund. Og da en blå kosedyr hund jeg hadde når jeg var liten, det var maskotten til en eller annen skokjede...

Skrevet

Jeg spurte selv om folk likte det, her inne en gang. Fikk stort sett bare negative kommentarer. Selv syns jeg det er kjempeflott!

Skrevet

Sofus høres ut som et dyrenavn... Det klinger flott, ingen tvil om det.. men syns det blir for "barnslig" om jeg kan kalle det det. Også noe jeg vil se for meg en figur på barnetv kunne hett.. Ikke for å ødelegge stemningen altså.

Skrevet

Jeg visste ikke at det var et menneskenavn :-) Som noen andre nevner, tenker med en gang på Skoringens Sofus......

Skrevet

Heter ikke han skofus da?

Skrevet

Hunden til venninnen min heter det, så har alltid sett på det som et dyrenavn. Men så fikk vi en gutt i klassen på u.skolen, som het Sofus, og da ble jeg liksom mere vandt til det som ett menneskenavn også. Men tror alltid jeg vil få assosiasjoner til en hund...

Skrevet

for meg blir det et hundenavn, så jeg greier ikke helt å forestille det på et menneske. Vet ikke om noen som heter Sofus bortsett fra hunder da :)

Skrevet

Jeg skal kalle sønnen min Rufus og det er jo ganske likt.

Skrevet

Vår evt gutt skal hete Sofus, men som et dobbelt navn..

Da blir det bra :)

Men vil ha dobbelt navn, så han selv kan velge når han blir stor.. Er ikke mange menn på 25 og oppover som ville like å bli kalt Sofus, i jobbsammenheng :) Tror jeg da..

Så her blir det enten Sofus André eller Sofus Alexander

Skrevet

Sofus André hørtes ut som et homsnavn. Skikkelig homsete klyse!

Sorry, min mening.

Da stemmer jeg for Sofus Alexander.

Skrevet

Grusomt, minner meg om skofus !

Skrevet

Fint til hund eller katt, men når folk kaller dyra sine menneskenavn, så hvorfor ikke.

Skrevet

Men det blir det samme som Ronja det da. Hunden vår heter Ronja, men hører jo mange småjenter som heter det...

Når man blir vant til det blir det fint.

Barnet former navnet, ikke navnet som former barnet!

Skrevet

Nå er ikke Ronja et typisk hundenavn bare fordi din heter det da.. Heller din hund som har fått menneskenavn enn omvendt syns jeg:)

Skrevet

hehe, syns faktisk "alle" tisper jeg møter heter Ronja.

Så jeg sa til gubben at han hadde dårlig fantasi når han valgte navnet. Han hadde nemlig den hunden når vi ble sammen.

Skrevet

Hunden til besteforeldrene mine het d.. så jeg ser for meg en stygg puddel... hehe

Skrevet

Småsporvinj gjeng på tryne:

Du er ikke tilfeldigvis HFer fra UiO??

Siden du tenkte på Sophus Bugge

Skrevet

Har bare hørt det på kaniner. Og den blå hunden i en sko-kjede...? Så jeg syns ikke det høres bra ut...

Skrevet

Jeg liker Sofus jeg:) Jeg synes det er et artig navn med et snev av kultivert klang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...