Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig at man får strekkmerker, og hva kan jeg gjøre for å forebygge mot det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det vanligste er å få de helt på slutten.

Jeg har brukt a-krem fra apoteket morgen og kveld fra ca uke 20, samt tatt tran hver dag. Har ingen strekkmerker enda, men er bare 36+1, så de kan fremdeles komme...

Skrevet

Magen min eksploderte i uke 36, har ikke gjort noe særlig for å unngå dem egentlig. Tror ikke det er så mye en kan gjøre!

Men jeg synes ikke de er så stygge som jeg hadde fryktet, og jeg ser for meg at de kommer til å bli blekere med tida. Eller, de er stygge, men jeg bryr meg ikke så mye om det som jeg hadde fryktet!

Skrevet

jeg har smørt meg godt hver dag og hadde ingen frem til forrige uke (37...) nå har magen "sprukket". Jeg ble faktisk helt fra meg, og har enda ikke kommet helt over det - jeg blir kvalm når jeg tenker på åssen det vil se ut etterpå. Forhåpentligvis så vil jeg være for opptatt med å være mor til å tenke på det med det samme, men jeg gruer meg allerede veldig til neste bikini sesong.

Jeg tror ikke man kan gjøre noe for å forebygge. Har som sagt smurt bra, og hatt et kosthold med mye nøtter osv. Hjalp ikke :(

Skrevet

Jeg tror dette med strekkmerker er genetisk,,

Det er jo kommet antall kremer som "skal" forbegynne..

Jeg venter nr 3 og strekkmerker kommer,,,

Det blekes litt etter hvert som barnet har kommet ut, men det blir jo aldri borte,,

Men.. vi har jo født, og det setter sine spor..

Skrevet

De sier det kommer av hormoner og lignende. Har selv strekkmerker fra tidligere da jeg la på meg mye på kort tid.. har ikke fått et ekstra strekkmerke i hele tatt nå når jeg går gravid.. så det synes jeg er litt rart

Skrevet

Prøv strekkmerke kremen til Clarins. Den har jeg brukt siden uke 20 ca. Har fått litt strekkmerker nå (uke 38) men har ikke hatt problemer med kløe. Den koster litt, men er verdt det. Den skal også gjøre at nye strekkmerer lysner og blir mindre fortere enn uten. Gosd å smøre ut og ikke klissete og nesten uten lukt.

Det eneste er at når jeg har smørt meg virker det som en peeling der hudceller preller av, men tenker bare på det som at kremen virker :-)

Skrevet

Jeg tror ikke det er noe man egentlig kan gjøre for å motvirke strekkmerker siden det er i underhuden dette skjer. Noen mener at inntak av Omega 3 og 6 kan hjelpe, men at det likevel blir marginalt. Legen min sa at ikke noe hjelper.

Jeg har inntrykk av at magen ofte klør når huden strekker seg, så smøring av magen hjelper i hvertfall på kløinga, i det minste. Men strekkmerkene kommer nok om de kommer uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...