husmus &2 Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Bare lurer på hvor mange her inne har tenkt å skrive ned en fødselsplan i forkant?
Gjest Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 jeg hadde med ønskeliste for fødsel sist og det satte jordmor pris på skal lage meg en denne gangen også, men venter vel en stund til ,er jo bare 13+3 idag, hehe
Madamina Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Lager en denne gang også. Fulgte ikke så mye planen sist (massasje og badekar hadde jeg visst ikke lyst på likevel, ble klippet av nødvendighet og planlagt fødestilling var ikke behagelig). Men jeg satte pris på å reservere meg mot studenter. Og når det nå koker i stundens hete er det greitt at de involverte har lest hva jeg ønsker.
corleone Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Hadde sist og det ble en fødsel akkurat etter planen, alt klaffet perfekt. Det kan en jo ikke ta for gitt men skal ha med ønskelista denne gangen også. Men litt tidlig for det enda
AO3 Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Sykehuset har skrevet at de gjerne vil ha det, så det har jeg tenkt å skrive, ja. Det beste med det er vel kanskje at da får man tenkt ordentlig gjennom hva man ønsker/håper på også? For meg hjelper det i alle fall ofte å få ting ned på papiret, i alle fall i andre sammenhenger. Dessuten slipper den stakkars samboeren min å streve med å huske alt sammen for meg. Om ting går etter planen, er en helt annen sak... Men om ting ikke forløper normalt, er uansett alle planer ute av vinduet. Da blir det som det blir.
Lilja121 Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Nei, ikke annet enn at jeg etter all sannsynlighet vil ha epidural.
Mrs. Bouquet Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Jeg gidder ikke det, jeg klarte fint å snakke for meg når ting gikk som normalt, etterhvert ble det så mye trøbbel at jeg bare måtte ta til takke med det som ble anbefalt for å få babyen ut i livet.
UnaH Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Jeg kommer nok ikke til å lage en plan. Det kan nok være greit å ha tenkt gjennom på forhånd hvilke muligheter man har både når det gjelder fødestillinger og smertelindring. Men tror det er veldig vanskelig å planlegge hvordan fødselen skal bli. Alle fødsler er forskjellige, og det er mye som bare må bestemmes der og da. Jeg hadde mange forventninger til min første fødsel, og hadde bestemt meg for mye, men fødselen ble helt ulik mine forventninger, og ingenting ble slik jeg hadde "bestemt". Fødsel nr. to ble også helt anderledes fødsel nr. en. Jeg tror nesten det er bedre å være åpen for alle muligheter enn å låse seg til en bestemt plan. Det kan lett bli litt tungt når ting ikke går etter planen. En dialog med jordmor underveis, og "føle" seg frem til løsninger fungerer, etter min erfaring, best. Tro meg, du vil kjenne hvilken fødestilling som passer best til deg!!! Jeg har ikke hatt epidural i noen av mine fødsler, men hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle ha det. Men begge fødslenes forløp gjorde at det ikke ble. Hvis det er noe jeg vil anbefale alle å forberede seg på til fødselen er pusteteknikk. Det har i alle fall hjulpet meg mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå