Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Må bare bruke dette forumet til å få en utblåsning akkurat nå. Etter min bestefar døde har min bestemor blitt VELDIG krevende. Hun ringer kun til meg og min samboer for vi er de eneste som gidder å stille opp. Her en dagen var jeg med middag til henne og det første som møtte meg da jeg kom inn døren var støvsugeren, og hun kommanderte meg til å støvsuge hele leiligheten (jeg er 6 mnd på vei!). Det neste var å ta ut av oppvaskmaskinen + sette inni igjen.. ikke tungt, men likevel.. Dette er ei "sprek" (for alderen) dame som kunne fint klart å støvsuge selv. Hun ringer flere ganger om dagen for å bli kjørt hit og dit, nå har jeg slutta å ta tlf... Hun ringer for at vi skal komme å henge opp bilder, lamper, speil, bytte lyspærer. Sier vi skal få penger for alt vi har gjort, men så klager hun heller på hvor lite hun har selv (mens hun går å kjøper speil til flere tusen kroner og tepper og ny sofa....) Skjønner hun ikke at vi har vårt eget å ta ansvar for, hus, bil og dyr... Blir kvaaaaaaalm!!!
4-barnsmamma :-) Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Skjønner deg godt! Greit nok at hun kanskje ikke har det så koselig etter bestefaren din døde, men likevel. Syns dete r flott at dere stiller opp for henne men da finnes da grenser!!!!!!!! Det må da gå an på en fin måte og si at dere gjerne hjelper, men at dere også har et eget liv og at du ikke må slite FOR mye siden du er gravid osv! Kanskje hun er ensom og ikke tror dere kommer hvsi det ikke er noe som hun "må" ha hjelp til? Kjenner ikke dama jeg, men alle de tingene kan jo være et påskudd for å få besøk også.??
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Takk for svar og litt sympati Er faktisk 2 år siden han døde nå, men hun har flyttet i leilighet så tror overgangen der gjør sin del, men likevel! Hun kan umulig være sååå ensom, har som regel besøk nesten døgnet rundt bokstavlig talt. Trodde også at det var et påskudd for å få besøk først, men nå virker det som om hun bare "bruker" oss.. Hun skjønner ikke at vi har vårt eget liv for vi er bare i 20-årene unge og spreke og all tid i hele verden.. Vi går på jobb, har husarbeid og biler og dyr som skal tas av også!! Blir så oppgitt. Men var herlig å høre at noen var enige med meg, at det ikke bare er meg.. Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå