Gå til innhold

Når begynte dere å gi barna fluortabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal begynne å gi henne nå jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tennene begynte å komme:=)

Skrevet

Begynte for 1 uke siden.

Han er 13 mnd.

Skrevet

Jeg er litt (over?!)skeptisk til ting ungene kan sette i halsen, så Lille på 3,5 har ikke fått ennå...

Var nettopp hos tannlegen med han, og fikk beskjed om at dersom de var flinke til å pusse tenner og ikke spiste søtt og drakk brus så ofte var det ikke nødvendig med fluor. Og tennene hans var kjempefine, så da trenger vi ikke gi det til han heller =)

Men skjønner jo at folk bruker det som belønning hvis ungene ikke liker å pusse tenner. Heldigvis har ungene her alltid likt det.

Skrevet

UnePune:

Jeg er også redd for ting som kan settes i halsen, så vi deler fluortabletten, vi.

Skrevet

Når første tann meldte sin annkomst ved 6 mnd

Skrevet

Ved 7 måneders aldern da den første tanna kom..

Man kan jo knuse tabletten hvis man er redd for at ungen skal sette de i halsen.

Skrevet

Svigerfar sier fra 6 mnd, men ikke hvis du har brønn-vann, der er det fluor i vannet og da får du behovet dekket allerede! Svigerfar er da tannlege... :)

Dosering:

6 mnd- 3 år : 0.25 mg

3-12 år : 0.50 mg

12- 18 år : 1 mg

Skrevet

begynte ved 1 år, hun får en hel tablett med minste styrken. Setter vel ikke den i halsen da, hun tygger den jo først... Også er den jo ganske liten... Nei akkurat det bekymrer jeg meg ikke for...

får den stort sett om morgenen når vi ikke alltid får pussa. ikke i tillegg til fluortannkrem om kvelden..

Skrevet

Og plutselig følte jeg meg nesten som en dårlig mor... jenta mi er 5 år og har aldri fått en eneste gang. Men hun har alltid blitt pusset med fluor-tannkrem... Etter 5-års besøk hos tannlegen i forrige uke fikk vi da også beskjed om at hun heller ikke trenger fluor-tabletter når hun pusser med fluor-tannkrem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...